|
|
|
||
The course focuses on the characteristics of ethnic minorities, multiculturalism and intercultural education.
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se situací etnických menšin ve společnosti a ve vzdělávacím systému. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Active participation in lessons (min. 70%), elaboration and defense of seminar work. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty.[Intercultural education: a guide not only for secondary school teachers: the Variants project.] [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Available from: http://www.varianty.cz. Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. [Theoretical background of multicultural andragogy.] Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6. GARGIULO, Richard M. Special education in contemporary society: an introduction to exceptionality. 4th ed., media ed. Thousand Oaks: Sage Publications, c2012. s. 85 – 111. ISBN 978-1-4129-9695-2. Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. [Stories from the wrong neighborhood or How to work with the theme of segregation not only in education.] Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3. Pekárková, Simona et al. Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace: analýza inteligenčního testu SON-R. [Powerless Disease: Mild Mental Retardation: SON-R Intelligence Test Analysis.]Praha: Člověk v tísni, 2011. ISBN 978-80-87456-05-7. Radostný, Lukáš a kol. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. [Pupils with different mother tongue in Czech schools.] 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. 76 s.ISBN 978-80-254-9175-1. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
1. vývoj a současný stav populace v ČR z hlediska multikulturalismu a multilingvismu, 2. etnické menšiny-charakteristiky,výchova, kultura, jazyk, etnická identita, základy etnické antropologie, 3. jazyková odlišnost a multilingvní vývoj, 4. mravní výchova , interkulturní výchova, programy zaměřené na sociální a edukační podporu osob jiného etnika v ČR, 5. práva menšin, národnostní konflikty, romská problematika, 6. společenský vývoj k multikulturní Evropě, výzkumy na dané téma u nás a v zahraničí, organizace na podporu výchovy k toleranci a proti rasismu. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|