|
|
|
||
The course deals with the issues of school discipline and student problem behavior. Selected types of problem behavior are described in more detail, factors contributing to children aggression are discussed, and relevant theories are introduced. The course also acquaints students with interventions and strategies used to prevent and manage student problem behavior in schools.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
The goal of the course is to 1) acquaint students with historical, social, and theoretical background of student school problem behavior and 2) present variety of interventions and strategies used to prevent and manage student problem behavior in schools. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Bendl, S. (2004). Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Institut sociálních vztahů. Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. (Aktualiz. a dopl. vyd., 260 s.) Praha: Triton. Bendl, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. (1. vyd., 202 s.) Praha: Triton. Čapek, R. (2014). Odměny a tresty ve školní praxi: kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků (2. přepracované vydání). Praha: Grada. Kolář, M. (2005). Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách] (Vyd. 2.). Praha: Portál. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. Martínek, Z. (2015). Agresivita a kriminalita školní mládeže (2., aktualizované a rozšířené vydání). Praha: Grada Publishing. Sprick, R. (2006). Discipline in the secondary classroom: A positive approach to behavior management. (2nd ed., 286 p.) San Francisco: Jossey-Bass. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Test (rozprava) v rozsahu tematických okruhů pokrytých v seminářích a odborné literatuře. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
1) Definition of key terms, selected theories. 2) Historical perspective on school discipline, contemporary disciplinary situation in schools. 3) Increased aggression in children, factors contributing to behavior problems. 4) The selected types of problem behavior in schools. 5) School behavioral interventions and strategies. 6) Classroom management.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (29.01.2018)
|