|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
Autodiagnostika_poradenstvi.doc | Autodiagnostika - poradenství | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
![]() |
Jaky jsem ucitel -prezentace.ppt | Jaký jsem učitel? prezentace | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
![]() |
Pavelkova - Autodiagnostika_studijni podklad.doc | Autodiagnostika - studijní podklad | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
![]() |
Pavelkova_Hrabal_ORBIS SCHOLAE.doc | Pavelková - Hrabal | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
|
||
The course should bring the latest pieces of knowledge about the subject of teacher’s self-diagnostic as a tool for the teacher’s self-reflexion. The objective of the course is introduction into a certain way of thinking and especially to offer particular diagnostic and self-diagnostic procedures. Self-diagnostic training will be aimed especially at the identification of the teacher’s individual share in pupils’ performances, identification of own preferences in the assessment of pupils, identification of the teacher’s share in the motivation invoked in pupils, analysis of the course of a lesson as a source of self-diagnostic information.
Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je aktivní osvojení poznatků a technik diagnostických a autodiagnostických metod a postupy a tím lépe porozuměli pedagogicko-psychologickým aspektům školní reality. Kurz navazuje na praxe a doplňuje je. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Úspěšně splnit didaktický test z problematiky diagnostiky a autodiagnostiky. Na test se student připravuje na základě aktivní účasti na přednáškách a samostudiem z doporučené literatury. Splnění zadaných úkolů: drobný výzkum; alalýza diagnostických materiálů; analýza a interpretace diagnostických a autodiagnostických zjištění a pod. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Povinná literatura ke studiu: Hrabal, V., Pavelková, I 2010): Jaký jsem učitel, Praha, Portál Pavelková, I., Hrabal, V. (2013): Autodiagnostika učitele a autoevaluace školy. In Lidmila Valentová a kol. Školní poradenství I..Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta s.129-143 Doporučená literatura ke studiu: HELUS, Z. (2004): Dítě v osobnostním pojetí. Praha , SPN. HRABAL,V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I (1984,1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN.. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (1993): Diferenciace učitelovy percepce žáků. Pedagogika XVIII, č.1. s: 69-80. Hrabal, V., Pavelková, I. (2008): Autodiagnostika jako předpoklad a účinný nástroj sebereflexe učitele. In. V. Spilková., J. Vašutová a kol.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 105 - 116. HRABAL,V., PAVELKOVÁ, I. (2001): Srovnání pojetí žákovské motivace studentů učitelství a učitelů v návaznosti na Helusovo pojetí žáka. In sb.: Dítě ? Škola ? Učitel. (Eds. Z. Hadjmoussová, S. Štech) Praha, PedF UK, s. 59-66. HRABAL, V. KRYKORKOVÁ, H., PAVELKOVÁ, I.(1984): Školní prospěch jako ukazatel výchovy a vzdělání, Praha,UŠI Hrabal, V., Hrabal, V. (2002) Diagnostika. Praha, Karolinum. Janík, T. (2005): Zkoumání subjektivních teorií pomocí techniky strukturování konceptů (SLT). Pedagogická revue, 2005, roč. 57, č. 5, s. 477-496. Mareš, J., Slavík,, J., Svatoš, T., Švec, V. (1996): učitelovo pojetí výuky. Brno - Centrum pro další vzdělávání učitelů - masarykova univerzita MÜLLER, CH.T. (2004): Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht, Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten. PAVELKOVÁ, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018): Nuda v edukačním kontextu: teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, roč. LXII/č. 4, s350 -365. Pavelková, I., Hrabal, V.: 2013): Mathematics in Perception of Pupils and Teachers.Praha, Orbis scholae, vol 6, s. 119-132. Švec, V., (2005): Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno, Paido. PAVELKOVÁ, I., FRENCL, M. (2000): Typizování žáků učitelem. In: Psychologie pro třetí tisíciletí (eds. D. Heller, J. Šturma). Olomouc, Testcentrum, s. 217-221. POHLMAN, B., MÖLLER, J., STREBLOW, L. (2004): Zur Fremdeinsch?tzung von Schülerselbstkonzepten durch Lehrer und Mitschüler, Zeitschrift für P?dagogische Psychologie, 18 (3-4), 157-169. Starý, K., Schánilová, I. (2010) Autoevaluace školy. Praha, Národní institut pro vzdělávání. WEINER, B. (1982): The emotional consequences of causal Attributions. In Clarc, M., Fiske, S.T. (eds). Affeckt and emotion: 17 th Annual Carnegie symposium on cognition. Hillsdale, N.J. Erlaum. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
V průběhu kurzu budou využity následující metody: výklad, samostatná práce, skupinová práce, sběr dat v terénu, supervize a podobně. Účastníci kurzu sami na sobě vyzkoušejí diagnostické metody a autodiagnostické postupy, vysvětleno bude teoretické zázemí, způsoby vyhodnocení a především interpretace získaných informací a jejich případná implikace do vyučovacích postupů. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Úspěšně splnit didaktický test z problematiky diagnostiky a autodiagnostiky. Na test se student připravuje na základě aktivní účasti na přednáškách a samostudiem z doporučené literatury. Splnění zadaných úkolů: drobný výzkum; alalýza diagnostických materiálů; analýza a interpretace diagnostických a autodiagnostických zjištění a pod. Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|
|
||
Kurz seznamuje s teoretickým pozadím konceptu autodiagnostiky, ale především přináší konkrétní autodiagnostické strategie a metody. Kur je doprovázen četnými přiklady ze školní reality, referenčními normami a také náměty, jak si dále počínat se zjištěnými výsledky.
a) Autoevaluační strategie a autoevaluační metody b) Obtíže autoevaluace a etika autoevaluace c) Plánování autoevaluace školy
Sebereflexe
Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (01.01.2020)
|
|
||
Studijní opory: Pavelková: Autodiagnostika - studijní podklady Pavelková_Hrabal_ORBIS SCHOLAE Hrabal_ Pavelková_AUTODIAGNOSTKA_ PREZENTACE Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (01.01.2020)
|
|
||
Prerekvizta: studenti mají absolvovaný kurz Pedagogické a školní psychologie Last update: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (29.12.2019)
|