|
|
|
||
The course is based on reflective reading of scholarly texts related to upbringing or education. Students will choose several titles from the offered list of publications and carefully study these texts while taking elaborate notes. Students should gain deep insight into the studied issues and should be able to discuss them at length during the final colloquium. This academic year´s topic is Human and Good.
Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
The aim of the course is to lead students to reflective reading of essential publications and sharing their findings. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
GADAMER, H. G. Idea Dobra mezi Platónem a Aristotelem. Praha : OIKOYMENH, 2010. ISBN 978-80-7298-445-9. HLAVINKA, P. Dobro a ctnost pohledem etických a náboženských koncepcí. Praha : Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-786-6. SOKOL, J.; PINC, Z. Antropologie a etika. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-372-5. SPAEMANN, R. Štěstí a vůle k dobru. Praha OIKOYMENH, 1998. ISBN 80-86005-01-0. WAAL, F. Dobráci od přírody. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1421-7. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na závěrečném kolokviu, které bude sestávat z písemného zodpovězení kontrolních otázek, prezentace pořízených konspektů a následné skupinové diskuse. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
1. Controlled reading – basic conception, goals, organization. 2. Principles of reading and note-taking, conspectus, principles of exegesis and eisegesis. 3. Choosing the texts, consultations. 4. Final colloquium. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|