|
|
|
||
Basic notions of mathematics education: concept creation process from the point of view of the theory of generic models, mechanical knowledge, constructivistic teaching. Didactic interpretation of mathematical knowledge: Number systems, 2D geometry, 3D geometry, basics of algebra.
Last update: STEHLIKO (26.09.2017)
|
|
||
Online výuka bude probíhat v době plánované v běžném rozvrhu na adrese: https://el.lf1.cuni.cz/zaci. Na první týden semestru však již byla vyčerpána kapacita, jsem tedy nucena výuku 9.10. konat jinak. O přesném místě konání budu studenty informovat přes Moodle kurz. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Attendance and completing tasks assigned in Moodle. If it is not possible to conduct teaching due to the pandemic: a) new tasks will be added to Moodle, b) online teaching in Adobe Connect or MS Teams will be conducted for which a camera and a microphone are needed. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. (http://mdisk.pedf.cuni.cz/SUMA/MaterialyKeStazeni/PublikaceKnihy/25KapitolZDM.pdf) VONDROVÁ, N. Úvod do didaktiky matematiky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. VONDROVÁ, Naďa. Didaktika matematiky pro učitele jako nástroj zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK, 2019. NOVÁKOVÁ, E., VONDROVÁ, N. Tematické okruhy Číslo a početní operace, Číslo a proměnná. In: FUCHS, Eduard a ZELENDOVÁ, Eva. Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. 1 vyd. Praha: NÚV, 2015, s. 8–41. JANÍK, T. e. a. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Online: https://is.muni.cz/do/rect/metodika/VaV/vyzkum/34884802/59922459/60007219/036_Janko_Kvalita_ve_vzdelavani.p JANDA, D., VONDROVÁ, M., TŮMOVÁ, V. Pojmotvorný proces v oblasti míry v geometrii [e-kniha]. Praha: PedF UK, 2019. VONDROVÁ, N. a kol. Slovní úlohy ve výuce matematiky a českého jazyka: Metodický materiál pro učitele. 2019. (online https://www.suma.jcmf.cz/materialy-pro-ucitele/knihy-ke-stazeni/) Využití pomůcky Geoboard při studiu metrických vlastností trojúhelníků a pravoúhelníků (Samková), Povrch a objem válce a kužele (Vondrová, Kaňková), Pythagorova věta (Bímová, Břehovský), Lomené algebraické výrazy (Budínová, Blažková, Hrčková) - metodické náměty jako součást publikace Náměty na aktivity rozvíjející matematickou gramotnost (PedF UK, 2019) - online: http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/N%C3%A1m%C4%9Bty-na-aktivity-rozv%C3%ADjej%C3%ADc%C3%AD-matematickou-gramotnost.pdf Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika). Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.10.2020)
|
|
||
Concept creation process, theory of generic models Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (15.07.2017)
|