|
|
|
||
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Jeho cílem je rekapitulovat instrumentální, pěvecké a taktovací dovednosti, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
|
|
||
Sumarizace instrumentálních a pěveckých dovedností a jejich aplikace v pedagogické praxi. Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
|
|
||
- Splnit prakticky okruhy a, b, c v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků - Splnit okruh d individuálně v konzultačních hodinách učitele - Aktivní účast ve výuce, možná neúčast - 2x z celkem 7 plánovaných seminářů Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
|
|
||
a) Práce s lidovou písní Předvedení písně a capella, i s vlastním improvizovaným doprovodem. Řízení zpěvu kolektivu - a capella (taktováním) a s vlastním nástrojovým doprovodem. Metodická prezentace písně formou rozhovoru. V něm se zaměřit na rozbor textové i hudební složky (žánrová, formální, rytmicko-melodická, harmonická charakteristika). Připravit si 3 písně vhodné pro děti staršího školního věku a středoškoláky
b) Práce s populární písní Předvedení písně s vlastním doprovodem. Doprovod ke zpěvu kolektivu. Metodická prezentace (viz bod a + faktografické informace o autorovi, žánru, interpretech apod.) Výběr: Připravit si 1 píseň, na ní představit jednu z oblastí populární hudby (šanson, muzikálová píseň, rock, folk, jazz, spirituál, apod.)
c) Komorní hra Čtyřruční hra na klavír, komorní dua, sólový zpěv s doprovodem, ansámblový zpěv apod. Každý student se představí ve dvou různých činnostech. Didaktická prezentace skladby (její stručné uvedení a charakteristika týkající se inspiračních podnětů k jejímu vzniku, historického slohu, formální struktury, harmonických či rytmických zvláštností apod.).
d) Dvacet charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout zpaměti charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich didaktické interpretace. Podle vlastního výběru 10 ukázek od světových a 10 od českých skladatelů, přitom od jednoho autora maximálně dvě ukázky, a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století. Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele. Last update: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
|