SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Music Education I - ON2308102
Title: Didaktika hudební výchovy I
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Is co-requisite for: ON2308136
Is pre-requisite for: ON2308107, ON2308106
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.01.2017)
Jedná se o integrativní předmět, ve kterém studenti využijí a zúročí znalosti a dovednosti, kterých nabyli v jednotlivých didaktikách během studia. Akcentován je činnostní princip předmětu hudební výchova a veškeré výstupy jsou zaměřeny na praktické využití ve školní praxi.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.01.2017)

Cílem semináře je seznámit studenty s principy práce v Hv na ZŠ. Studenti si prakticky osvojí konkrétní metodické postupy, které mohou v praxi s dětmi využít. Psychologické a sociální předpoklady hudební výchovy na 2. stupni ZŠ nebo v příslušných ročnících víceletých gymnázií

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.01.2017)

K udělení zápočtu se vyžaduje účast na seminářích a vypracování (+předvedení) vlastní přípravy na hodinu, v níž budou aplikovány dosud získané poznatky a dovednosti.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.01.2017)

Osobnost učitele HV a předpoklady pro úspěšně a efektivně vedenou výuku

HV a její místo v současné koncepci (HV a její nezastupitelné místo ve školním vzdělávacím programu - ŠVP), Standardy pro HV

HV na2. st. ZŠ a její složky – činnostní pojetí předmětu (pěvecké, instrumentální, pohybové a receptivní)

Organizace výuky HV, (vybavení odborné pracovny, příprava modelových situací s akcentem na činnostní pojetí…)

Stavba hodiny a její příprava

Využití hudebních nástrojů ve výuce s akcentem na snadno ovladatelné nástroje, současné trendy, propojení s ostatními činnostmi

Herden, J. – My pozor dáme a nejen posloucháme                Sciencia Praha, 1997

Herden, J. – My pozor dáme a nejen posloucháme – metodika       Sciencia Praha, 1998

Herden, J. -  Hudba pro děti                                                 Univerzita Karlova Praha, 1992

Sedlák,F. a kol. – Didaktika HV 2                                                            SPN Praha 1984

Hurník, L. – Tajemství hudby – Odtajněno!                          Grada Praha, 2000

Hurník, I. – Umění poslouchat hudbu                                     Supraphon – 1972, 2004

Herden,J./Prchal J. – Úpravy pro školní soubory                 Univerzita Karlova Praha, 2001

Herden,J. – Úprava lidových písní pro školní sbory             Univerzita Karlova Praha, 2007

Jurkovič,P. – Hudební nástroj ve škole                                    Muzikservis Praha, 1998

Jurkovič,P. – Živá hudba minulosti                                           Muzikservis Praha, 1999

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html