|
|
|
||
This is a concluding subject in the study of TEFL methodology. Trainees learn and evaluate learning theories and methods
influencing current teaching practices, e.g., the SLA theories, humanistic alternative methods, the communicative approach,
and bilingual education. They focus on pupils? motivation, learning strategies and styles; they get acquainted with testing
and evaluation criteria of pupils? oral and written performance. They delve deeper in the educational environment: they study
current types of curricula, textbooks used in different types of schools, the criteria of their selection, and planning for longer
period of time. They are made aware of the complexity of methodology issues.
Last update: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2009)
|
|
||
HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. IRUJO,S. Teaching Bilingual Children: Beliefs and Behaviors.Boston: Heinle &Heinle, 1998. ISBN 978-0-8384-6098-6. Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky platný od školního roku 2015/2016. Anglický jazyk. Praha: CERMAT, 2014. Dostupné z www.novamaturita.cz Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-13-7. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. ISBN 978-80-87000-03-X. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-11-3. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2013. RICHARDS,J.C. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 978-0-521-80491-2. SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. Učení je skryté bohatství. Zpráva Mezinárodní komise UNESCO „vzdělávání pro 21. století.“ Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997. WOODWARD,T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-63354-3. Další literatua: RYNOLD, J. (ed.) Affect in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Last update: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (10.02.2017)
|
|
||
- neurolingvistické aspekty výuky cizích jazyků,
- komunikativní přístup k výuce cizích jazyků,
- učitel a plánování výuky,
- tvorba a využití školních vzdělávacích programů,
- výběr učebnice,
- užití moderních pomůcek ve výuce anglického jazyka,
- typy a tvorba testů a jejich hodnocení,
- oprava chyb,
- nová maturita z anglického jazyka,
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami,
- další vzdělávání učitelů. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|