|
|
|
||
The aim of this course is to develop knowledge and skills for teaching interactive, receptive and productive language skills.
Students will be introduced to foreign language acquisition theories and to psycholinguistic processes taking place
particularly during spoken interaction and during listening and reading comprehension. Students will bečíme familiar with the
European scale of language proficiency and gain basic knowledge of assessing written and spoken discourse. As part of
the seminars, students will participate in partner teaching based on differentiated literature study, peer-teaching and
reflection. Students will learn to evaluate didactic approaches and develop their knowledge. They will create their own
portfolio of effective teaching activities and will be able to integrate individual language skills to create a lesson plan.
Last update: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (05.05.2009)
|
|
||
Požadavky na studenta
• Aktivní účast na seminářích (80%) - diskuse vybraných tematických celků + vlastních pozorovacích archů + aktivit vlastní tvorby - příp. "MT lesson plans" • 4 aktivity vlastní tvorby (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • 4 pozorovací archy (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • Formát: Závěrečný test
Požadavky na studenta pro LS 2017: • Aktivní účast na seminářích – návštěva všech zbylých 5ti seminářů + příprava na ně - diskuse vybraných tematických celků + příp. videonahrávek výuky • 4 aktivity vlastní tvorby (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • 1 pozorovací archy (zaměřený na vybranou řečovou dovednost a založený na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže a sběru dat v rámci praxe • Kritéria hodnocení písemného a mluveného projevu – hledat inspiraci v rámci praxe • Formát: Závěrečný test Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (14.03.2017)
|
|
||
Základní: Vybrané kapitoly z:
Doporučená:
Vybrané časopisecké studie. Last update: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2015)
|
|
||
Introduction; Teaching language skills:
Sylabus pro LS 2017: Úvod Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní Praxe a na ní zadané úkoly Reflexe praxe, swop-shop vlastních aktivit zaměřených na jednotlivé řečové dovednosti včetně pilotáže, kritéria hodnocení řečových dovedností, sumarizace výstupů z pozorování zaměřeného na řečové dovednosti Závěr, needs analysis, diskuse videozáznamů atd. Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (14.03.2017)
|