|
|
|
||
Annotation:
The subject helps students to learn about the problem of authority in pedagogical contexts. It analyses the concept of authority and interconnects it with closely related concepts. It deals with the form, diversity, development and exercise of authority in different environments, especially in the educational environment. It tries to answer the question of how an educator develops and gains authority and on the contrary the reasons of losing it.
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Subject aim: The aim of this subject is to make students aware of the question of authority within pedagogical context. Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Literature: BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80- 85866-80-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. ISBN 80- 7178-022-7. PAŘÍZEK, V. Učitel a jeho povolání. Praha : SPN, 1988. VALIŠOVÁ, A.; ŠUBRT, R. Jak získat a neztratit autoritu aneb proč má maminka vždycky pravdu. Praha : ISV, 2004. ISBN 80-86642-29-1. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4. VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita ve výchově: vzestup, pád nebo pomalý návrat. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3. Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
|
|
||
Syllabus:
Last update: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
|