Sociocognitive approaches to learning and their application in the conception of teaching - OKNZ1Q035B
|
|
|
||
Předmět učí studenty dívat se na proces učení jako na nástroj celkového kognitivního rozvoje dítěte, v němž klíčovou úlohu hrají multidimenzionální sociální interakce: žák-učitel, žák-žák, žák-společnost. Konkrétní témata: viz sekce SYLLABUS.
Cíle: 1) osvojit si principy sociokognitivních přístupů v pohledu na povahu a průběh učebního procesu, 2) aplikovat osvojené teoretické principy do přípravy modelové vyučovací hodiny.
Forma výuky: přednáškové části, skupinové/individuální aktivity, práce s videm, práce s didaktickými materiály, práce s odbornými texty. Last update: Fibigerová Kateřina, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
FEUERSTEIN, R., FALIK, L.H., FEUERSTEIN, L.S. BOHÁC, K. Myslet nahlas - mluvit nahlas. KREJČOVÁ, L. Žáci potřebují přemýšlet. MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení. MALKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. VYGOTSKÝ, L. S. Myšlení a řeč. Kapitoly o zóně nejbližšího vývoje (Vztah učení a vývoje) YVES, B. Soudobé teorie vzdělávání. Last update: Fibigerová Kateřina, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Individuální semestrální práce: návrh vyučovací hodiny v souladu s principy tzv. ‚zprostředkovaného učení‘. Last update: Fibigerová Kateřina, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Tématické bloky:
Last update: Fibigerová Kateřina, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Opory (přednášky a materiály) budou k dispozici v univerzitní aplikaci Moodle - link bude zaslán zapsaným studentům. Last update: Fibigerová Kateřina, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|