|
|
|
||
In this course students get acquainted with different educational institutions and then plan and implement their practice in a selected educational and training facility. They are able to do that by the theoretical knowledge gained during previous studies and past experience. They process a portfolio of the aims of their practice, a description of the institution and a detailed description and reflection of their pedagogical activities.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Using knowledge in the field of risk behavior, students will assess and analyze model situations of selected manifestations of indiscipline, risk behavior in today's school, propose a suitable solution and appropriate prevention. Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Podmínkou absolvování předmětu je vypracování zadaného úkolu. Zadání úkolu (1–2 normostrany): úkol mi pošlete mailem ve Wordu Poznámka: 1 normostrana (N) = 1800 znaků (včetně mezer) Last update: Bendl Stanislav, prof. PaedDr., Ph.D. (07.02.2023)
|
|
||
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3. BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011. 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0. BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Triton, 2011. 202 s. ISBN 978-80-7387-432-2. BENDL, S. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2005. 298 s. ISBN 80-7254-624-4. JEDLIČKA, R. Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 246 s. ISBN 978-80-7367-788-6. LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4 VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství I. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 289 s. ISBN 978-80-7290-710-6. Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Credit requirements: Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
1. Contexts of problem behavior of children and adolescents. Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|