SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Motivation of Employees in Schools - OKNU1U134C
Title: Motivace pracovníků ve školství
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024 to 2024
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (55)
summer:unknown / unknown (55)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation -
The course deals with the issue of motivation of staff in education, which is a key basis for managing people and ensuring the goals of any organization. The starting point of the course is the knowledge of the basic concepts necessary for the interpretation, understanding and application of motivation theories. The course also covers the measurement of motivation and motivational maps and other circumstances that influence motivation (personality setting, personality type, life stage). The course culminates in the development of an educational organization's motivational program and an analysis of critical motivational periods. The course is mainly taught using the flipped classroom method, which students will be introduced to at the first meeting.
Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Aim of the course - Czech

Studenti vysvětlí jednotlivé motivační teorie a pochopí jejich využití ve školství, porozumí rozdílům mezi jednotlivými motivátory a budou schopni porovnat a vyhodnotit jednotivé lidské potřeby v kontextu motivace. Na základě zvládnutí teorií motivace a motivátorů budou schopni vytvořit vlastní motivační programy. 

Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Descriptors - Czech
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.  
Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Splnění zadaných aktivit,  skupinová práce - vytvoření motivačního programu.  

Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Literature - Czech

Povinná literatura:

Studijní opora a videolekce zprostředkované na začátku kurzu v MS Teams

Plamínek, J. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.

Tureckiová, M. Klíč k účinnému vedení lidí: odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-0882-9.

Trojanová, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-842-1.

texty zveřejněné zde: www.motivacnimapy.cz  

Doporučená literatura:

Říčan, P. Psychologie. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-560-8.

Urban, J. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0227-3.  

Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Syllabus - Czech

 

Hlavní témata předmětu:

  • Vymezení základních pojmů
  • Vybrané teorie motivace
  • Měření motivace
  • Faktory ovlivňující motivaci
  • Syndrom vyhoření
  • Motivační program vzdělávací organizace
Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
Learning outcomes - Czech

1. Porozumění základním pojmům v oblasti sociální psychologie a psychologie motivace – Studenti budou schopni definovat klíčové pojmy související s motivací pracovníků ve školství a vysvětlit jejich význam.

2. Aplikace teorií motivace – Studenti budou schopni vysvětlit různé teorie motivace, pochopit jejich využití v kontextu školství a aplikovat je při řízení (vedení) pracovníků.

3. Měření motivace – Studenti se naučí metody měření motivace a budou schopni využívat motivační mapy k identifikaci úrovně motivace jednotlivců v organizaci.

4. Analýza faktorů ovlivňujících motivaci – Studenti budou schopni identifikovat a analyzovat faktory, jako je osobnostní nastavení, osobnostní typ a životní fáze, které ovlivňují motivaci pracovníků.

5. Prevence a řešení syndromu vyhoření – Studenti budou schopni vysvětlit příčiny syndromu vyhoření a navrhnout opatření pro jeho prevenci ve školním prostředí.

6. Tvorba motivačního programu – Studenti budou schopni navrhnout a vytvořit vlastní motivační program pro vzdělávací organizaci na základě porozumění motivátorům a lidským potřebám.

7. Analýza kritických motivačních období – Studenti budou schopni analyzovat klíčová období, kdy motivace pracovníků může klesat, a navrhnout strategie pro jejich zvládnutí.  

Last update: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (23.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html