SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Strategies of Human Resource Development - OKNU1U128B
Title: Strategie rozvoje lidských zdrojů
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): PhDr. Jiří Vronský, Ph.D.
Incompatibility : OKNU1U121B, OKNU1U122B, OKNU1U123B, OKNU1U124B
Is incompatible with: OKNU1U121B, OKNU1U124B, OKNU1U123B, OKNU1U122B
Annotation -
Human resource development is one of the most important components of the organization's management and staff development. The course is focused on assumptions, components, perspectives and strategic approaches to human resources development in the system of functioning of educational organization. The course will use interactive teaching methods, supporting critical and strategic thinking of students. The course was innovated to take advantage of synergistic links with other subjects taught at KAMV and focused on personnel management and the development of the potential of employees of educational organizations.
Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je rozvoj poznatkové základny a dalších kompetencí studentů v oblasti institucionální podpory učení se pracovníků, organizačního učení a dalších koncepcí a programů rozvoje na úrovni jednotlivců, skupin a organizace jako celku. Podporována bude samostatná a skupinová práce studentů a jejich příprava na roli manažera, eventuálně metodika učení se a rozvoje pracovníků. Dosažení cíle předmětu předpokládá synergii znalostí a dovedností získaných také v dalších předmětech KAMV, které se zaměřují na personální (people) management.

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Descriptors - Czech

Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit.

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Course completion requirements - Czech

Zkouška - prokázání znalostní v rozsahu sylabu, rozprava nad seminární prací.

Seminární práce (podmínky zpracování budou upřesněny při zahájení výuky).

 

Last update: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
Literature - Czech

Povinná literatura:

ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. Řízení lidských zdrojů – Moderní pojetí a přístupy. 13. vyd. Praha: Grada, 2015. 589 s. ISBN 978-80-247-5258-7.

KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů - Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. 229 s. ISBN 978-80-7261-288-8.

TURECKIOVÁ, M. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 128 s. ISBN 978-80-86723-80-8.

VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 178 s. ISBN 978-80-907809-1-0.

Doporučená literatura:

CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategický rozvoj lidských zdrojů: Co je důležitější v současné společnosti znalostí: rozvoj lidských zdrojů, nebo jejich řízení. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. 136 s. ISBN 978-80-244-3288-5.

HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.

VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.

VETEŠKA, J. a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. 168 s. ISBN 978-80-905460-0-4.

Last update: Veteška Jaroslav, prof. PhDr., Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (19.09.2024)
Syllabus - Czech

Hlavní témata předmětu:

1.  Úvod do předmětu Strategie rozvoje lidských zdrojů a jeho vazba na předměty s obsahem personálního (people) managementu

2.  Východiska rozvoje lidských zdrojů v teoriích učení se dospělých a v modelech strategického řízení a vedení lidí v pracovních organizacích

3.   Vývoj přístupů k učení se a rozvoji lidských zdrojů

4.   Modely rozvoje lidských zdrojů a jejich jednotlivé složky

5.   Strategické osy rozvoje lidských zdrojů a integrace rozvoje lidských zdrojů do řízení vzdělávací organizace

6.   Metody rozvoje lidských zdrojů

7.   Programy rozvoje organizace

8.   Individuální plány rozvoje a řízení kariéry

9.   Identifikace klíčových pracovníků a plánování nástupnictví

10.     Strategie řízení a rozvoje pracovního výkonu

11.     Řízení znalostí a rozvoj učící se organizace

12.     Kompetence profesionálů v rozvoji lidských zdrojů

Last update: Veteška Jaroslav, prof. PhDr., Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (19.09.2024)
Learning outcomes - Czech
  1. Porozumění základním pojmům z oblasti strategie řízení lidských zdrojů – Studenti budou schopni definovat principy a klíčové pojmy z oblasti strategického řízení a vedení lidí v různých typech organizací.
  2. Aplikace a vymezení teorií učení a HR – Studenti budou schopni vysvětlit různé teorie učení se dospělých v modelech strategického řízení a vedení lidí v pracovních organizacích.
  3. Modely rozvoje lidských zdrojů a lidského kapitálu – Studenti se naučí klíčové modely, vývojové etapy a principy strategického řízení pracovníků.
  4. Strategické osy rozvoje lidských zdrojů – Studenti budou schopni identifikovat a analyzovat strategické osy rozvoje a řízení pracovníků.
  5. Metody a techniky rozvoje pracovníků – Studenti budou schopni vysvětlit a charakterizovat významné metody a techniky rozvoje pracovníků.
  6. Programy rozvoje a individuální rozvojové plány – Studenti budou schopni navrhnout a vytvořit individuální rozvojový plán v kontextu řízení kariéry.
  7. Řízení znalostí a specifika řízení firemní strategie – Studenti budou schopni analyzovat a navrhovat strategie pro řízení znalostí v oblasti dalšího profesního vzdělávání.
  8. Identifikace klíčových pracovníků a plánování nástupnictví – Studenti budou schopni analyzovat principy a východiska získávání, identifikace a udržení klíčových pracovníků.
Last update: Veteška Jaroslav, prof. PhDr., Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (19.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html