|
|
|
||
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze. Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
|
|
||
Zvládnutí zkouškového testu na 85%, aktivní účast ve výuce, písemná reflexe metodického materiálu. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se SVP ve středním školství v roce 2014. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství. v ČR. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. NOVOTNÁ, K. KRABSOVÁ, V. Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika.63(3), 2013.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Zvládnutí zkouškového testu na 85%, aktivní účast ve výuce, písemná reflexe metodického materiálu. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Výuka bude strukturovaná dle témat: 1. inkluzívní design školy - prezentace finského modelu 2. vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze 3. inkluzivní didaktika ( W.Klafki a jeho následovníci) 4. způsoby organizace a vedení flexibilních žákovských skupin a heterogenních tříd Témata budou diskutovaná a reflektovaná účastníky v modelových situacích. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (12.05.2018)
|