SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special education assesment - early and preschool age - OKNSP18120
Title: Speciálněpedagigcké poradenství a diagnostika raného a předškolního věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Co-requisite : OKNSP18111, OKNSP18115
Interchangeability : ONSP18120, ONSP18841
Is pre-requisite for: OKNSP18125, OKNSP18126
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.05.2018)
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních a kvalitativních diagnostických metod.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694.

OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.

SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5.

SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.

VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

- Kvalitativní diagnostické metody - pozorování, rozhovor, analýza produktů

- Zásady poradenské práce

- Vývojové škály, specifika diagnostiky dětí v raném věku

- Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika)

- Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání

- Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání

- Školní zralost a připravenost (diagnostika a intervence)

- Prevence rozvoje specifických poruch učení

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (17.10.2017)

Počet možných pokusů k získání zápočtu: 2

Administrace diagnostického materiálu

Písemný test

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html