SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Foreign language - English - OKNS3A126B
Title: Cizí jazyk - angličtina
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Marie Houšková
Teacher(s): Mgr. Petr Lašťovička
Pre-requisite : OKNS3S124A
Interchangeability : OPNS3A126B
Annotation -
The exam is intended for students whose knowledge of English is at B2 level according to CEFR. The material tested is based on the first 10 units of Making Progress by Leo Jones, CUP.
Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Aim of the course - Czech

Na základě samostudia a konzultací s vyučujícím je studující na konci semestru schopen popsat a vysvětlit hlavní rozdíly mezi modálními slovesy, správně použít slovesné vazby a mimo jiné použít základní gramatické jevy a slovní zásobu odpovídající jazykové úrovni B1/2 podle CEFR.

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (15.09.2024)
Descriptors - Czech

Distanční podpora:

Moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=4444

Zoom: konzultace

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Course completion requirements - Czech

Úspěšné (70 procent min.) zvládnutí písemné zkoušky, two possible resits

písemná zkouška:

gramatika a slovní zásoba na dané úrovni (modal verbs, conditionals and wish-clauses, defining and non-defining clauses, tenses, passive voice, reported questions and imperatives, make or do, verbs followed by ing and to, comparing

porozumění textu ("true/false" na základě textu)

U studentů se spec. potřebami je po vzájemné dohodě s vyučujícím možné ústní dozkoušení.

Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (08.09.2024)
Literature -

English textbooks for intermediate students such as Complete First Certificate, New English File intermediate, New Edge intermediate, Making Progress to FCE, etc.

Grammar textbooks such as Grammar in Use (Murphy)

Vocabulary textbooks such as Vocabulary in Use (Redman)

www.englishpage.com

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Requirements to the exam -

reaching at least 70% of the final test, two possible resits

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (08.09.2024)
Syllabus - Czech

Probírané gramatické jevy a slovní zásoba jsou založeny na cílové úrovni dle CEFR (B1**/B2).

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Learning outcomes - Czech

1. Studující popíše základní modální slovesa používaná v angličtině a na základě modelových situací je ve třídě použije.      

2. Studující aplikuje gramatiku týkající se stupňování přídavných jmen na školní prostředí (např. známkování ve třídě)

3. Studující identifikuje a vysvětlí základní typy sloves a slovesných tvarů, které po nich následují. Zároveň studující pozná a použije slovesa, která mohou mít obě vazby.

4. Studující popíše základní a pozná základní časy a použije ve standardních situacích.

5. Studující vyjmenuje základní náležitosti podmínkových a přacích vět a následně je aplikuje v modelových situacích.

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (15.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html