The course develops students' ability to formulate a problem, state the goals of a thesis, choose adequate procedures and methods, assess the character, value-added and possible use of the results. Part of the course is a discussion over the projects of diploma theses of the students.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Předmět rozvíjí schopnosti studentů formulovat vědecký (výzkumný) problém, stanovit cíle diplomové práce, zvolit adekvátní postupy a metody zpracování, zvážit charakter výstupů, přínos a event. možnosti využití výsledků. Nedílnou součástí semináře je rozprava nad projekty jednotlivých diplomantů.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Aim of the course -
The aim of the course is to prepare students for writing their diploma thesis under the supervision of their supervisor (and eventually their consultant).
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Cílem předmětu je připravit studenty na samostatné zpracování diplomové práce pod vedením určeného vedoucího, příp. též konzultanta.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Literature -
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Papers in Czech and international academic journals
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Články v českých i zahraničních odborných pedagogických časopisech
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Requirements to the exam -
Creating and defending a seminar paper (MA thesis project) in the prescribed structure
Active participation in the seminars
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Vypracovat a obhájit seminární práci (projekt DP) v požadované struktuře
Aktivní účast na seminářích
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Syllabus -
1. Characteristics of diploma thesis, faculty regulations, formal requirements. 2. The selection of the topic of diploma thesis. 3. Cooperation with the supervisor, consultations. 4. The selection of appropriate approaches and methods. 5. The schedule of work on diploma thesis. 6. The work with information sources.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
1. Charakteristika diplomové práce, platné univerzitní a fakultní předpisy, formální náležitosti. 2. Hlediska výběru tématu diplomové práce. 3. Spolupráce s vedoucím diplomové práce, konzultace. 4. Volba adekvátních postupů a metody zpracování diplomové práce. 5. Harmonogram zpracovávání diplomové práce. 6. Práce s informačními zdroji.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Learning outcomes - Czech
Student vyhledá základní parametry závěrečné práce dle platných studijních předpisů. Student zvolí téma své závěrečné práce a formuluje cíl práce. Student vyhledá k tématu svojí závěrečné práce relevantní odbornou literaturu, kterou korektně zacituje pomocí citační normy APA. Student vypracuje návrh struktury teoretické části svojí závěrečné práce. Student formuluje návrh empirické části svojí závěrečné práce, včetně zamýšleného výzkumného vzorku, metod sběru a analýzy dat. Student, na základě výše uvedeného, vypracuje projekt svojí závěrečné práce v požadované struktuře.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)