SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Seminar for preparation of a diploma thesis - OKNQ3Q043A
Title: Seminář k přípravě diplomové práce (pedagogika)
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Capacity: unknown / unknown (9999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Pre-requisite : OKNQ3P014A
Is pre-requisite for: OKNQ3Q042A
Annotation -
The course develops students' ability to formulate a problem, state the goals of a thesis, choose adequate procedures and methods, assess the character, value-added and possible use of the results. Part of the course is a discussion over the projects of diploma theses of the students.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Aim of the course -

The aim of the course is to prepare students for writing their diploma thesis under the supervision of their supervisor (and eventually their consultant).

Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Literature -

Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.

Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.

Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.

Papers in Czech and international academic journals

Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Requirements to the exam -

Creating and defending a seminar paper (MA thesis project) in the prescribed structure

Active participation in the seminars

Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Syllabus -

1. Characteristics of diploma thesis, faculty regulations, formal requirements.
2. The selection of the topic of diploma thesis.
3. Cooperation with the supervisor, consultations.
4. The selection of appropriate approaches and methods.
5. The schedule of work on diploma thesis.
6. The work with information sources.

Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
Learning outcomes - Czech

Student vyhledá základní parametry závěrečné práce dle platných studijních předpisů. Student zvolí téma své závěrečné práce a formuluje cíl práce. Student vyhledá k tématu svojí závěrečné práce relevantní odbornou literaturu, kterou korektně zacituje pomocí citační normy APA. Student vypracuje návrh struktury teoretické části svojí závěrečné práce. Student formuluje návrh empirické části svojí závěrečné práce, včetně zamýšleného výzkumného vzorku, metod sběru a analýzy dat. Student, na základě výše uvedeného, vypracuje projekt svojí závěrečné práce v požadované struktuře.

Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html