Partnership of Teachers, Parents and Children - OKNPP13153
|
|
|
||
The course is aimed at a more accurate grasp of family-school relationships as part of the intergenerational transfer of culture. Lectures supplemented with an analysis of empirical material show the complexity of the impact of both institutions on the child and on each other through different perspectives (historical, developmental psychological, sociological) and thematization of this issue (family-school communication, educational practices, school career design, school success etc.).
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Podmínkou ukončení kurzu bude účast na semináři v rozsahu 80% a aktivní podíl na jeho obsahu podle dohody. Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Viktorová, I. (2012). Mimořádné události v komunikaci rodiny a školy. Studia paedagogica, 16(2), 27-47.
Šeďová, K. (2009). Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy. Studia paedagogica, 14(1), 27-52.
Trnková, K., & Čiháček, V. (2017). Možnosti prosazování zájmů rodičů ve škole. Pedagogická orientace, 13(2), 22-37.
Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., & Čiháček, V. (2004). K otevřenosti škol vůči rodičům a veřejnosti. Studia paedagogica, 52(9), 59-72.
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Podmínkou ukončení kurzu bude účast na semináři v rozsahu 80% a aktivní podíl na jeho obsahu podle dohody. Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Obsah kursu: 1. Škola a rodina jako sociální instituce a historické proměny jejich vztahů 2. Rodinná a školní socializace v kontextu transmise kultury 3. Rodinné faktory a jejich vliv na vývoj dítěte. 4.Co způsobuje školní docházka v životě rodiny. 5. Rodinný příběh a místo školy v něm. 6.Rodinné výchovné praktiky a jejich vlivy na formování školní kariéry dítěte. 7. Životní a profesionální projekty mezi rodinou a školou: 8. Komunikace mezi rodinou a školou Last update: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
|