Motivation of pupils - OKNPP13152
|
|
|
||
Kurz je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů k promyšlené práci s motivací ve škole Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (12.11.2016)
|
|
||
a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole.
b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahůk promyšlené práci s motivací ve škole. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (12.11.2016)
|
|
||
Hrabal, V., Man,F., Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989
Hrabal, V., Pavelková, I.: Jaký jsem učitel? Praha, Portál 2010
Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (kap. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci). Praha, PedF UK 2002. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (12.11.2016)
|
|
||
Atestace se skládá z vědomostního testu, na který se studenti připraví z povinné literatury a obsahu přednášek. Nejpozději k termínu atestace přinesou vypracované úkoly dle požadavků vyučujících. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (12.11.2016)
|
|
||
Obsah kurzu:
Motivační dispozice a motivační procesy.Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci.
Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb.
Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
Motivování žáků ve škole a v rodině.
Postoje žáků k jednotlivým předmětům.
Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti).
Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (12.11.2016)
|