Learning outcomes of the course unit, the aim of the subject is the methodology of research in pedagogical and social sciences in relation to the subject of Methodology of research I. It deals in more detail with quantitative research and its techniques and methods with focus on possibilities of use in education management.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Cílem předmětu je problematika metodologie výzkumu v pedagogických a společenských vědách v návaznosti na předmět Metodologie výzkumu I. Jeho cílem je podrobně seznámit studenty s přípravou, organizací, realizací, vyhodnocením výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního a se zpracováním a interpretací získaných dat. Podrobněji se zabývá kvantitativním výzkumem a jeho technikami a metodami se zaměřením na možnosti využití v managementu vzdělávání.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Descriptors - Czech
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Course completion requirements -
The condition is the elaboration of a seminar paper with a literature search and with practical examples of preparation, organization and realization of research on a specific topic in relation to the topic of the thesis. Range 10 NS, quality, curriculum fulfilment. Presentation of examples of used surveys.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Podmínkou je vypracování seminární práce s rešerší literatury a s praktickými příklady přípravy, organizace a realizace výzkumu na konkrétní téma, v návaznosti na téma diplomové práce. Rozsah 10 NS, kvalita, splnění osnovy.Prezentace příkladů používaných šetření.
Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Literature -
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno Paido 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007 ISBN 978-80-247-1369-4
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0644-6
ZICH, F., ROUBAL, O. Úvod do sociologického výzkumu. 2. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. ISBN 978-80-7408-093-7.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno Paido 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007 ISBN 978-80-247-1369-4
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0644-6
ZICH, F., ROUBAL, O. Úvod do sociologického výzkumu. 2. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. ISBN 978-80-7408-093-7.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Syllabus -
1. Research in social sciences. 2. Preparation and organization of research. 3. Research phases. 4. Research project. 5. Information preparation of research. 6. Quantitatively oriented research. 7. Research problem. 8. Research set. 9. Research methods. Questionnaire, interview. 10. Data processing and interpretation. 11. Qualitative research 12. Interpretation of qualitative research data
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Výzkumu ve společenských vědách.
Příprava a organizace výzkumu.
Etapy výzkumu.
Výzkumný projekt.
Informační příprava výzkumu.
Kvantitativně orientovaný výzkum.
Výzkumný problém.
Výzkumný soubor.
Výzkumné metody. Dotazník, interview.
Zpracování a interpretace dat.
Kvalitativní výzkum
Interpretace dat kvalitativního výzkumu
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.