SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2011/2012
   Login via CAS
Educational policy - OKNMV31M05
Title: Vzdělávací politika
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011 to 2011
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
Teacher(s): doc. Mgr. Jaroslav Kalous, Dr.
Annotation - Czech
Předmět se zabývá aktuálními problémy vzdělávací politiky především jako součástí veřejné politiky. Vychází ze stávající úrovně poznání vzdělávací politiky jako vědecké disciplíny. Cílem je pochopení a upřesnění významu jednotlivých subjektů vzdělávací politiky a nalezení vztahů mezi nimi.
Last update: TURECKIM (27.09.2016)
Course completion requirements - Czech
Aktivní účast, prezentace; distanční aktivita
Last update: TURECKIM (27.09.2016)
Literature - Czech

KALOUS, Jaroslav; VESELÝ, Arnošt (eds). - vybrané kapitoly z textů Teorie a nástroje vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2006), Vzdělávací politika v České republice v globálním kontextu (Praha: Karolinum, 2006), Vybrané problémy vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2007)

Strategické dokumenty EU a ČR (aktuálně Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020)

Last update: TURECKIM (27.09.2016)
Syllabus - Czech

Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky a vědecká disciplína - základní pojmy a subjekty vzdělávací politiky; funkce a principy vzdělávací politiky

Vzdělávací politika v České republice - vazba na společný evropský edukační prostor, podpora národních zájmů; vliv orgánů EU a doporučení pro vytváření regionální vzdělávací politiky

Strategické dokumenty - "vize a horizont 2020"

Hlavní směry vzdělávací politiky - posílení relevance a prestiže školy a školního vzdělávání; odstraňování slabých míst vzdělávacího systému; ověřitelné standardy jako předpoklad zajišťování kvality výuky; role učitelů a manažerů škol a školských zařízení

Last update: TURECKIM (27.09.2016)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html