SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Designing educational applications - OKNI3Q031A
Title: Tvorba výukových aplikací
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Pre-requisite : OKNI3Q021A
Is pre-requisite for: OKNI3I041A
Annotation -
The subject is focused on the use of available devices and environments for the development of interactive didactic materials and their inclusion in the educational process. The aim of this course is to support practical skills in the development of learning applications and to create prerequisites for the effective application of technical means and didactic materials in education. The main topics include the didactic specificity of educational resources as well as technical interactive resources. From the point of view of the creation of learning materials, it focuses on the possibilities of creating multimedia applications and their specification, and introduces students to various development environments for the creation of learninch applications and the possibilities of programming learning applications.
Last update: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (07.11.2022)
Descriptors - Czech

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 20 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 20 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin
Samostudium literatury (za semestr) – 5 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin

Plnění předmětu
Seminární práce – 10 hodin
Příprava na zápočet – 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

Last update: Wretzlová Soňa (09.09.2022)
Course completion requirements - Czech

vytvoření a obhájení semestrální práce dle požadavků zveřejněných v Moodle kurzu (výuková aplikace s gamifikačními prvky), po samotném odevzdání práce a v případě neúspěšné první (prezenční) obhajoby práce má student možnost dle požadavků vyučujících práci předělat a opětovně po druhé obhájit.

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.11.2022)
Literature - Czech

Praktické online zdroje:
Příručky a tutoriály, např.  http://www.adobe.com/
Práce s programovacími jazyky, např. Programovací jazyk LINGO, http://www.agocg.ac.uk/train/lingo/
Didaktické aspekty, např. Učitelský spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/
Herní engine, např. Unity - The world’s leading real-time engine https://unity3d.com/learn,

Animační nástroje, např. Wick - free browser-based toolkit - http://wickeditor.com/wick-editor/

Virtuální světy, např. CoSpace, Minecraft, Minetest

 

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.11.2022)
Learning outcomes - Czech
  • Student identifikuje a popíše didaktická specifika výukových aplikací.
  • Student vyjmenuje a charakterizuje min. 3 prostředí pro tvorbu výukových aplikací.
  • Student transformuje v kontextu vybraného učiva cíl výuky do scénáře výukové aplikace.
  • Student vysvětlí principy gamifikace a její přínos, resp. možnosti implementace do výukové aplikace.
  • Student aplikuje principy gamifikace do scénáře výukové aplikace.
  • Student charakterizuje interaktivní výukový materiál a popíše jeho hlavní aspekty.
  • Student charakterizuje pojem virtuální svět a uvede min. 3 konkrétní příklady.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (19.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html