SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Introduction to artificial intelligence - OKNI3I032B
Title: Úvod do problematiky umělé inteligence ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D.
Teacher(s): prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D.
Annotation -
The course introduces the concept of artificial intelligence (AI) and defines fundamental concepts. It provides a basic idea of artificial intelligence techniques and their applications, and it discusses the consequences of its use. The aim is to introduce students in basic concepts and techniques of artificial intelligence, especially in the context of education.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (07.11.2022)
Descriptors - Czech

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na přednášky – 2 hodiny

Samostudium literatury (za semestr) – 20 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) – 30 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin

 

Plnění předmětu

Seminární práce – 30 hodin

Příprava na klasifikovaný zápočet – 18 hodin

Last update: Battistová Eva, PaedDr. (29.09.2022)
Literature - Czech

Základní literatura:

  • S. Russell, P. Norvig (2010) Artificial Intelligence: A Modern Approach. 2010.
  • V. Mařík, O. Štěpánková, J. Lažanský a kol. Umělá Inteligence, 1-6. Academia : Praha, 2003.
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (29.04.2021)
Syllabus - Czech

1. Zavedení pojmů, historie.

2. Logický přístup k UI.

3. Pravděpodobnostní přístup k UI.

4. Strojové učení.

5. Multi-agentní prostředí.

6. Filozofické a etické aspekty.

Last update: Battistová Eva, PaedDr. (07.11.2022)
Learning resources - Czech

Odkaz na studijní opory:

http://ktiml.mff.cuni.cz/~bartak/ui_intro/

Last update: Barták Roman, prof. RNDr., Ph.D. (02.11.2022)
Learning outcomes - Czech

Studující:

  • definují klíčové termíny spojené s AI a popíšou hlavní milníky v historii vývoje umělé inteligence
  • vysvětlí logické metody používané v AI a aplikují je na jednoduché problémy, například pomocí predikce na základě logických pravidel
  • rozumí pravděpodobnostním modelům a metodám využívaným v AI a aplikují je na problémy rozhodování pod nejistotou
  • vysvětlí základy strojového učení, včetně pojmů, jako je klasifikace, regresní analýza a učení s učitelem i bez něj
  • popíšou, jak fungují multi-agentní prostředí, a vysvětlí jejich roli v kooperativních a konkurenčních scénářích v rámci umělé inteligence
  • analyzují etické, filozofické a společenské otázky související s implementací AI, zejména ve vzdělávacím kontextu, a reflektují potenciální dopady těchto technologií na společnost.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (24.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html