SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Interactive technology and application in educational process - OKNI3I024A
Title: Interaktivní technologie a jejich aplikace ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Additional information: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jakub Lapeš
Pre-requisite : OKNI3I014A
Is pre-requisite for: OKNI3I035A
Annotation -
The aim of the course is to acquaint students with current technical means, resp. digital technologies used to support and increase the efficiency of the educational process, resp. their complex solutions, parameters, specifics and functional implementation into the educational process. The mission of this course is to develop students' ability to apply the acquired, respectively. systematic technological knowledge and skills and to create preconditions for further development of abilities of effective application of technical means and didactic materials in education.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (07.02.2022)
Descriptors - Czech
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 hodin
Samostudium literatury (za semestr) 2 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 15 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 10 hodin
Příprava na zápočet 0 hodin
Příprava na klasfikovaný zápočet a zkouška 10 hodin
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (07.02.2022)
Course completion requirements - Czech
  • plnění úkolů daných Moodle kurzem,
  • vytvoření závěrečné práce,
  • ústní zkouška (1 termín řádný, 2 opravné) zaměřena na danou problematiku.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Literature - Czech
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.

DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.

JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint.
London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623.

NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1.

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015.

ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.

SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
Syllabus - Czech
  • promítací technika ve škole,
  • prezentační systémy ve výuce,
  • prostředky pro poskytování zpětné vazby,
  • řídící systémy,
  • interaktivní technika a technologie,
  • mobilními dotyková zařízení,
  • didaktické aspekty a specifika vzhledem k edukačnímu procesu.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Learning resources - Czech
Pro podporu výuky bude využito LMS Moodle . Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první konzultačním setkání.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
Learning outcomes - Czech
  • Definujte a ve správném kontextu použijte pojmy a vztahy z oblasti ddiaktické techniky a technologií, technických výukových prostředků obecně.
  • Popište a charakterizujte jednotlivá technická zařízení určena k edukačním účelům, včetně technických a didaktických specifik.
  • Navrhněte výukovou prezentaci podle doporučení pro tvorbu prezentací.
  • Porovnejte možnosti SW a HW prostředků pro poskytování zpětné vazby.
  • Prokažte dostatečnou schopnost práce s různými interaktivními systémy, jako IWB, tablet, mobilní telefon.
  • Diskutujte možnosti online úložišť výukových objektů.
  • Vytvořte interaktivní prezentaci dle výchozích kritérií ve zvoleném systému pro příslušný technický prostředek.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html