Continuous Teaching Practice at Elementary School with Reflection - Czech Language and Literature - OKNC3L025A
Title: Souvislá praxe z českého jazyka a literatury na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:10/0, C [HS]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Is provided by: OKNC4L023A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Filip Komberec, Ph.D.
Mgr. Eva Marková
Pre-requisite : OKNC3C014A, OKNC3L013A, OKNC3L015A
Opinion survey results   Examination dates   Noticeboard   
Annotation - Czech
Před samotnou praxí proběhnou 2 informativní setkání na fakultě. Jejich náplní bude seznámení s organizací praxe a práce se Souborem profesních kvalit. Během souvislé pedagogické praxe, která pro oba obory trvá 4 týdny, studenti absolvují 5 hodin náslechů, samostatně odučí 12 hodin, po každé vyučovací hodině by měla proběhnout hodina reflexe a plánování další výuky (nejméně tedy 12 hodin). Po praxi proběhnou 2 reflektivní semináře s garantem praxe, zaměřené na práci s portfoliem z praxe a s důkazy o učení (výtvory žáků). Další informace (např. seznam spolupracujících škol, detailní popis průběhu a realizace praxe apod.) o průběhu praxe studenti naleznou na webových stránkách Katedry české literatury v rubrice studenti/praxe.
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)
Course completion requirements - Czech

Zápočet bude studentům udělen po předložení písemného portfolia a za účast na 4 reflektivních setkáních.

Last update: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)
Literature - Czech

Povinná literatura:

CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál).

FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál).

HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Druhé, revidované vydání. Přeložil Pavla LE ROCH. Praha: Euromedia Group, 2021. Universum (Euromedia Group).

KLUMPAROVÁ, Štěpánka. Soubor kvalit studentovy práce na didaktické praxi z literární výchovy / z české literatury. In: SPILKOVÁ, Vladimíra, Anna TOMKOVÁ, Nataša MAZÁČOVÁ a Jana POCHE KARGEROVÁ. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. [Praha]: Retida spol. s r.o., 2015.

KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2012.

Last update: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)