|
|
|
||
Annotation
The subject presents the field of the children´s and young adult literature (related to further on as „LPDM", „literatura pro děti a mládež") in the context of both the national and world literature and, at the same time, with regard to its identifying characteristics and present preferences (reading education, understanding the art in the broad sense of the word, intermediality in „LPDM", and so on). The course is based on problem teaching and it aims at strengthening the analytic and interpretation skills of the students, in practise helping them in the distinctive orientation in the rich literary field of the production for non-adult readers, particularly in contemporary original Czech and translational literature.
Section 1/ focus: basic theoretical problems of the field of the children´s and young adult literature
Section 2 / focus: problems of the basic genre spectrum of the children´s and young adult literature and its penetrability
Section 3 / focus: present literary life and contemporary literary output for children and young adult readers
Last update: Brožová Věra, PhDr., Ph.D. (04.10.2020)
|
|
||
podmínky zakončení kurzu v ZS akademického roku 2020/2021 2. Podmínkou přístupu ke kolokviální on-line zkoušce je uznání krátké (cca 3 NS) písemné interpretační analýzy (recenze, kritika, popř. odborné pojednání) intencionálního literárního díla LPDM, poprvé v Čechách vydaného maximálně před patnácti lety. Last update: Brožová Věra, PhDr., Ph.D. (04.10.2020)
|
|
||
ZÁKLADNÍ STUDIJNÍ LITERATURA SEGI LUKAVSKÁ Jana: Dětský implicitní čtenář jako klíč k literatuře pro děti?, Česká literatura 65, 2017, č. 1, s. 90-107 DOPORUČENÁ ROZŠIŘUJÍCÍ LITERATURA Last update: Brožová Věra, PhDr., Ph.D. (04.10.2020)
|