|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (19.09.2019)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (27.08.2019)
Ehler E, Přívratský V, Vančata V. 2010. Ontogeneze člověka s přihlédnutím k výuce žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na ZŠ a SŠ. in Přívratský V, Teodoridis V, Vančata V. (eds.). Biologické a biosociální faktory ovlivňující integraci žáků a studentů se specifickými potřebami. pp 9-30, Unie Comenius, Praha, 2009, ISBN: 978-80-7290-425-9 Králík M., Čuta M. 2012 Ontogeneze člověka http://anthrop.sci.muni.cz/page.yhtml?id=451 Soukup, M., 2010. Biokulturologie. Evoluce a kultura. Mervart, University Karlova v Praze Vančata,V., 2012. Paleoantropologie a evoluční antropologie. Praha: Nakladatelství PedF UK v Praze. (učebnice ISBN 978-80-7290-592-8) Vančata V., 2018. Jak současná paleogenetika přispívá ke změně našeho chápání vzniku, vývoje a migrací moderních lidských skupin. Biologie, chemie a zeměpis 1/2018: 35-44 DOI: 10.14712/25337556.2018.1.4 (RIV) Vančata V., Novotná M., (2015) Vzdělávací programy v českých ZOO se zaměřením na savce a jejich chování. In Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Pavlasová et al. Praha: Pedagogická Fakulta, 2014. 111-120. Fleagle J. G., 2008: Primate Adaptation and Evolution (3rd ed.). Academic Press, Inc., London. Fagan B. M., 1989: People of the Earth. An Introduction to the World Prehistory (Sixth edition). Scott, Feresman and Company, Glenview, Boston, London. Gamble C., 1995: Timewalkers. The Prehistory of Global Colonization. Penguin Books, London. Uliasek S.J., et al., 1998. The Cambridge Encyclopedia of Human Growth and Development. Cambridge University Press, Cambridge. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (14.10.2019)
https://sites.google.com/view/antropologieavukaantropologie/home https://sites.google.com/view/paleoanthropology/home https://sites.google.com/view/biologielovka1/home 10 hodin přímé výuky, z toho 5 H cvičení 5 H workshop, obsahem nepřímé výuky bude samostudium studijních opor (viz doporučená literatura), pak příprava obsahové analýzy učebnic a příprava pracovních listů pro ZŠ a pro SŠ, vycházejících ze studijních opor a a prezentací na webových stránkách (celkem cca 56 hodin), které by měly být zaměřeny na pochopení významu znalosti biologie člověka a antropologie a analýza skupinová kritická reflexe filmu Lidská ZOO možného uplatnění možného upratnění znalostí biologie člověka a antropologie ve výuce na základních i středních školách. Portfolio pro druhý i třetí stupeň .´- obecná obsahová analýza: 1. Provést věcnou a srovnávací analýzu učebnic pro ZŠ a SŠ z hlediska koncepce výuky biologie člověka, propojení jednotlivých základních oblastí jako je anatomie, ontogeneze a evoluce člověka Pracovní listy pro ZŠ i SŠ: Krevní skupiny plus něco alergie na laktozu, celiakie, atd. Vysvětlit pro ZŠ i SŠ: Kost a její funkce, Funkci srdce, Žaludek a duodenum, Hormony - funkční celky - příklady - nadledvinky - hypohypo komplex včetně statinů a liberinů, Mozek - celková charakteristika a souvislosti.
|