|
|
|
||
The course contains main topics of didactics of biology, geology and environmentalistics for using at upper secondary school. After attending the course student should know official czech school documents, forms and methods suitable for teaching particular topics of mentioned branches, czech textbooks of biology, geology and environmentalistics and important criterions for their choice and didactic aids. He should work out written preparation for teaching, know ways of checking results of teaching, prepare didactic test and propose its evaluation. He should explain organization of secondary school-leaving exam from biology. He should know possibilities of extracurricular scientific activities of students. He should be able to organize teaching according specific assignment for given group of students.
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (13.01.2019)
|
|
||
přednášky při distanční výuce budou probíhat v prostřední Adobe Connect (vstup do virtuální místnosti bude umožněn 15 minut před přednáškou) 1. blok 17.10.2020 https://el.lf1.cuni.cz/dibi_i_ks (9-12h) 2. blok 30.10.2020 https://el.lf1.cuni.cz/dibi_i_ks_2 (8-11h)
cvičení při distanční výuce budou probíhat v prostředí MS Teams ihned po přednáškách, tedy 17.10.2020 od 12h a 30.10.2020 od 11h (https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a883cbbed9c114b43b59068e784bc4a12%40thread.tacv2/conversations?groupId=07cf0a04-8784-45aa-adfa-7a93085bb0e9&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d) zadávání úkolů a jejich odevzdání proběhne distančně na MOODLu Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (28.09.2020)
|
|
||
Zápočet: Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na cvičení (docházka) a odevzdání portfolia v elektronické podobě. Hlavní témata obsahu portfolia: učební styly – osobní profil, výukové aktivity hodnocení učebnic přírodopisu písemná příprava na hodinu pro ZŠ na dané téma písemná přípravu na hodinu pro SŠ s využitím zadané metody výuky nebo výukové pomůcky předmět přírodopis v RVP ZV a předmět biologie, geologie v RVP G + doplňující didaktické úlohy dle zadání
Veškeré podklady k portfoliu budou studentům zasílány emailem, popřípadě předány přímo na cvičení.
Zkouška Podmínkou účasti na zkoušce je udělení zápočtu. Zkouška probíhá ústní formou.
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Altmann, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975. Maňák, J. - Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1998. Švec, V. - Filová, H. - Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2006. Chráska, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. 91 s. ISBN 80-85931-68-0. Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf Zormanová, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9. Rámcové vzdělávací programy pro ZV a G Prezentace vyučující - dostupné v MOODLE Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996 Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999 Doulík, P., Škoda, J. Psychodidaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8. Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ a biologie a geologie na SŠ Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|
|
||
znalosti v rozsahu sylabu kurzu, zkouška je ústní Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|
|
||
Cvičení: učební styly – osobní profil, výukové aktivity hodnocení učebnic přírodopisu příprava na VH přírodopisu na ZŠ a biologii na SŠ předmět přírodopis v RVP ZV a předmět biologie, geologie v RVP G + doplňující didaktické úlohy dle zadání Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (15.09.2020)
|