|
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2014)
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2014)
The subject aims to make the broadly applicable knowledge of current social psychology available to the students. |
|
||
Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2014)
HAYES,N., Aplikovaná psychologie. Praha . Portál, 2003. ISBN 80-7178-807-4 HELUS,Z., Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3 KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I.,VÝROST,J., . Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4 Aplikovaná sociální psychologie. Edited by Jozef Výrost,J., Slaměník,I., Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-269-6. NAKONEČNÝ,M., Sociální psychologie. Praha : Academia,2009. ISBN 978-80-200-1679 VALENTOVÁ, L., Školní třída jako sociální skupina. Distanční text Pedf UK HAJD-MOUSSOVÁ,Z., Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha : UK - Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-118-4 KOPŘIVA,K., Lidský vztah jako součást profese, Praha: Portál, 2000 |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2018)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: - písemný test (min. úspěšnost 75 %). Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné. |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2014)
1. Social relations in an age-homogeneous and non-homogeneous group, specialities of personal and group relations.
2. Diagnostics of social bonds.
3. Authority and its acceptance by the group.
4. Pedagogical-psychological issues of the development of skills and abilities, creativity, motivation and interest.
5. Formation of a system of values.
6. Models of educational methods, child development using various forms of educational methods.
7. Possibilities of coping with difficult life situations. |