Problem solving for secondary mathematics - OKN1310N02
|
|
|
||
This course aims to give students the opportunity to solve, analyze and discuss the solving process of a series of chosen problems within the scope of high school mathematics curriculum. Students will solve, analyze, and optionally create problems that involve multiple concepts, ideas, and solving strategies. Graphical, algebraic and experimental (empirical) solutions are discussed. Students will also be introduced to problems and tests which are part of the national leaving exams.
Last update: ZALSKAJ (16.11.2012)
|
|
||
The course is a practical introductory course to problem solving, within the scope of Czech high-school mathematics curriculum. The focus is on mathematically rich problems and/or problems with multiple problem-solving strategies. Last update: ZALSKAJ (16.11.2012)
|
|
||
Prezentace dvou "bohatých" úloh na úrovni středoškolské M, které nabízejí možnost řešení více strategiemi (metodami) nebo za pomocí více matematických konceptů (třeba podobnosti trojúhelníků a grafu funkce). Identifikace těchto strategií a konceptů a analýza z hlediska jak matematických znalosti, tak řešitelských dovedností. Účast na seminářích. Last update: ZALSKAJ (16.11.2012)
|
|
||
Práce na semináři, samostatná příprava na seminář (dle pokynů vyučujících). Last update: ZALSKAJ (16.11.2012)
|