The course is intended for students working on a master thesis focused on education in the field of biology. The aim of the course is to provide support in the processing of the master thesis. Within the course, the student will be acquainted with the requirements to the thesis, methodological aspects and presentation of results. Students will be led to the independent processing of their thesis. Part of the course is active work with resources, formulation of a research problem and presentation of their own procedure for solving thesis with the provision of reflection.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Kurz je určen studentům zpracovávajícím diplomovou práci zaměřenou na vzdělávání v oblasti biologie. Cílem kurzu je poskytnout oporu při vlastním řešení diplomové práce. V rámci kurzu se student seznamuje se základními náležitosti diplomové práce, metodologické aspekty řešení i prezentaci výsledků a je veden k samostatnému zpracování své závěrečné práce. Součástí kurzu je aktivní práce s odbornými zdroji, formulování výzkumného problému a prezentování vlastního postupu řešení práce s poskytnutím reflexe.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Descriptors - Czech
Výuka bude probíhat formou cvičení v prezenční podobě, řešením úkolů dle zadání v Moodle a samostatné přípravě řešení diplomové práce, které bude v rámci kurzu konzultováno. V případě nemožnosti prezenční výuky bude přímá výuka realizována ve formě online seminářů v časech dle rozvrhu. Pro absolvování předmětu je nezbytná aktivní účast i v případě online výuky, tj. včetně přímé komunikace a prezentace vlastních výstupů.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Course completion requirements - Czech
Podmínkou ukončení kurzu je aktivní účast na cvičeních, správné řešení zadaných úkolů a zpracování a prezentace vlastního postupu řešení diplomové práce.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Literature - Czech
Čmejrková, S., Daneš, F., & Světlá, J. (2002). Jak napsat odborný text. Praha: Leda.
Šifner, F. (2004). Jak psát odborný text a diplomovou práci zvlášť. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Zbíral, R. (2009). Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských prací. Praha: Linde.
Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2 (01 0197). Část 1 – Citace: metodika a obecná pravidla. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace1.pdf
Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2. Část 2 – Modely a příklady citací u jednotlivých typů dokumentů. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace2.pdf
Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál.
Mošna, F. (2017). Základní statistické metody. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Denglerová, D., Gulová, L., Klapko, D., Preissová Krejčí, A., Stanoev, M., Strobachová, B., . . . Šuráňová, V. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi (L. Gulová & R. Šíp Eds.). Praha: Grada.
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
Materiály v Moodle
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Syllabus - Czech
Struktura a náležitosti diplomové práce, psaní jednotlivých částí diplomové práce (abstrakt, úvod, teoretická východiska, metodologie, výsledky, diskuse, závěr)
Informační zdroje a práce s literaturou, citování
Metody vědeckého výzkumu, kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody se zaměřením na didaktiku biologie, výzkumné nástroje
Stanovení cílů práce, výzkumných otázek a hypotéz
Výběr výzkumného souboru, sběr dat a jejich zpracování, kvalita měření, vyhodnocení dat a princip testování hypotéz
Řešení vlastního postupu diplomové práce
Kritéria hodnocení diplomové práce, náležitosti obhajoby diplomové práce
Prezentace vlastních postupů řešení diplomové práce a jejich konzultace
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)