|
|
|
||
The seminar is focused on interpretations of reading. Students analyze selected literature for preschool children and reflect on the choice of literature suitable for working with a book in kindergarten. The seminar is realized through constructivistic teaching methods. Topics: 1. Art and Pre-Reading, Illustrations 2. Interpreting the Role in Children's Literature - Original and Adapted Fairy Tales - Disney Adaptations of Classical Fairy Tales 3. Advertising and its Influence on Preschool Children 4. Contemporary trends in children's literature - interactive books. 5. Magazines for preschool children
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||||||||||||
Četba literatury pro děti předškolního věku a její kritická analýza; studium odborné literatury k tématu; analýza časopisu pro děti předškolního věku dle zadání; tvorba mediální akvitity pro děti předškolního věku Celková studijní zátěž studenta: 87 hodin
Seminárná práce: 35 hodin Rozsah přímé výuky: 8 hodin Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
1. Active participation in seminars, event. active participation in an online course. 2. Critical analysis of an book / interactive book / magazine of their choice according to known guidelines and criteria - specified at the seminar (on a specific demonstration). 3. Standard pages are expected Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Lederbuchová, L. Průvodce literárním dílem (výkladový slovní základních pojmů literární teorie). Jinočany: H&H, 2002. Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014. Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013. Peterka, J. Teorie literatury pro učitele. Mercury Music & Entertainment: Úvaly, 2007. Tomášková, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. Vyskočilová, Z. Literatura a média. České Budějovice: Tomáš Halama, 2013. Woolfová, M. Čtenáři, vrať se. Host, 2020.
Další doporučená literatura: Chaloupka, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. Singer, D. & Singer, J. (Eds.), Handbook of children and the media. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2001. Trávníček, J. Vyprávěj mi něco (jak si děti osvojují příběhy). Praha: Paseka, 2007. Bryman, A. The Disneyization of Society. London: Tohousand Oaks, 2004. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. Fichnová, K. a Szobiová, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. Krashen, S. The power of reading. Englewood, CO: Libraries Unlimited, 1993. Lyon, D. Jesus in Disneyland: Religion in Postmodern Times. 2002. Sedláček, O. Reklama-Triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, 2009. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Okruhy témat: 1. Prolínání druhů umění a předčtenářství - prolínání slova a obrazu, práce s ustálenými prvky, ilustrací 2. Role intertextovosti v literatuře pro děti - původní a adaptované pohádky - disneyovské adaptace klasických pohádek 3. Reklama a její vliv na děti předškolního věku 4. Současné trendy v dětské literatuře – interaktivní knihy 5. Časopisy pro děti předškolního věku Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenčně, v případě potřeby hybridně v ZOOM:
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Student: porovná originální text s jeho adaptací, hledá souvislosti v obou textech, shody a rozdíly dle věcných rysů pohádkového žánru; vyjmenuje příkaldy kvalitních adaptací; posoudí roli ilustraci v adaptovaných dílech; zhodnotí uplatnění reklamy v časopisech pro děti; sdílí své poznatky z interpetace textu se spolužáky. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|