|
|
|
||
Předmět má za cíl uvést studentky a studenty do pedagogické psychologie jako jedné z věd o výchově. Pozornost bude zaměřena na klíčové koncepty spojené s učením a učitelstvím, a to zejména s důrazem na specifika předškolního období a na přípravu na školní věk. Seznam témat je uveden v sylabu. Předmět je realizován jednak přednáškami, ale předpokládá se také samostatná četba doporučené literatury a individuální či skupinové plnění průběžných úkolů, které směřují k aplikaci vykládaných témat. Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (08.01.2023)
|
|
||
MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN:978-80-262-0174-8 Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (08.01.2023)
|
|
||
Zkouška se koná testem, který je skládán online v Moodlu a pokrývá témata předmětu. https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15385 Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (15.01.2024)
|
|
||
Témata: Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (08.01.2023)
|
|
||
Studujicí: - diskutuje o souvislostech pedagogické psychologie s dalšími vědními disciplínami - popíše vývoj představ o výchově dítěte - diskutuje o socializaci dítěte v prostředí rodiny a mateřské školy - vyjmenuje základní principy a předpoklady rozvoje osobnosti dítěte - vyjmenuje základní předpoklady školní úspěšnosti - definuje učení, typy a základí teorie učení - diskutuje o sociálním kontextu učení - předvede v modelové siutace vybrané prvky pedagogické komunikace (popisný jazyk, empatická reakce) - vyjmenuje zásady efektivní pedagogické komunikace - objasní základní vztahy rodiny a školy v historickém kontextu i aktuální společnosti - vyjmenuje základní postupy autodianostiky učitele - charakterizuje základní předškolní a školní instituce
Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (04.10.2024)
|