|
|
|
||
The content of the seminar will be reflected pedagogical practice, exchange of experience in the field of pedagogical practice, discussion of current problems (school and class educational program, evaluation, etc.).
Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s jeho zkušenostmi z praxe. Výsledky učení: Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. Student analyzuje školní vzdlávací program a navrhne jeho optimalizaci. Student identifikuje pro něj náročná témata či situace s praxe a navrhne jejich řešení. Student navrhne, realizuje a reflektuje vzdělávací celek v mateřké škole, argumentačně podpoří jím použitý způsob plánování. Student analyzuje své pedagogické dovednosti a vytvoří si plán dalšího rozvoje.
Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Časová zátěž (3 kredity):
Vážené studentky, vážení studenti, Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle 2) Aktivní účast na semináři s prezencí. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0. MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X. KOŽELUHOVÁ Eva et aL. Na cestě ke kompetentnímu učiteli. 2023. ISBN ISBN 978-80-261-1163-4 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7 SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013. ŠKARDOVÁ, M. Plánujeme spolu: Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. Step by Step ČR. 2020. ISBN 978-80-907802-1-7 ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Témata: 1.) Školní vzdělávací programy 2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení 3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.) 4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole 5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch). Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8862 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020). Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|