|
|
|
||
The aim of the course is an insight into the organizational structure of kindergarten. At the same time, focusing on different conceived aspects (institutions, organizations, togetherness) will make it possible to create an introductory entry into the management of a school or school facility and to understand the position of pre-school education in a broader context.
Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je vhled do organizačního uspořádání mateřské školy. Zacílení pozornosti na různě pojímaná hlediska (instituce, organizace, pospolitost) umožní zároveň vytvořit úvodní vstup do problematiky řízení školy či školského zařízení a pochopení postavení instituce předškolního vzdělávání v širším kontextu. Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle. Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Seminární práce
Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8. SYSLOVÁ, Z.: Jak úspěšně řídit mateřskou školu, Wolters Kluwers Praha, 2012. ISBN 978-80-7357-976-0) SVĚTLÍK, J.: Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9. TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015, ISBN 978-80-7290-868-4 TRUNDA, J., ČAPEK, R.: Třídní klima a školní klima. Praha Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2742-4 TRUNDA, J., BŘÍZA, K. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: PedF UK Praha, 2012, ISBN 978-80-7290-541-6. Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
1. Úvod do předmětu, seznámení se strukturou studia 2. Mateřská škola jako instituce 3. Mateřská škola jako organizace 4. Mateřská škola jako pospolitost 5. Mateřská škola jako komunitní centrum 6. Vztah mateřské školy a veřejnosti 7. Public relations školy 8. Vytváření a rozvoj klimatu mateřské školy 9. Vztah mateřské školy a jejího zřizovatele 10. Návaznosti mateřské a základní školy, obrysy spolupráce 11. Základní manažerské funkce 12. Aktuální problémy mateřských škol Last update: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|