|
|
|
||
The course presents basic paradigms of health promotion in relation to the profession of a nursery teacher. It opens the issue of health literacy and its development priorities, presents approaches to health promotion in the environment of inclusive education. He sees health education as a conscious creation of opportunities to identify ways to promote health and a basis for necessary changes in behavior. It analyzes selected factors influencing health in an inclusive kindergarten in relation to the personal and professional needs of the teacher, the individual needs and interests of children and the requirements of parents.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
Teaching supported by MOODLE electronic support course: Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 409 s. ISBN 978-80-210-5383-0. FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1 HAVLÍNOVÁ, M. aj. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-061-5 HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0 KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia, 2005. ISBN: 80-200-1307-5 MACHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. aj. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8 KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4 KVĚTOŇOVÁ L. (ed) Edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 978-80-7315-198-0 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
Determinants of health and possibilities of their influence. Health supporting factors, preventive strategies. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|