|
|
|
||
The course focuses on the early childhood and pre-school period of child development. Students are introduced to the possibilities of diagnostics and support of children, especially in the period of 3 to 6 years.
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými metodami diagnostiky a intervence určenými k podpoře dětí v raném a předškolním věku. Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (12.02.2019)
|
|
||
Administration of selected diagnostic material with preschool child Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0. VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387. Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v MS Teams. Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Vývojové škály (Gesellova škála, škál Bayleyové) Diagnostika a podpora rozvoje motoriky (hrubá motorika, dynamická a statická rovnováha, jemná motorika, senzomotorika, grafomotorika) Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání (rozlišování figury a pozadí, zraková diferenciace tvarů, zraková paměť, vnímání časového sledu zrakových informací) Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání (rozlišování figury a pozadí, sluchová diferenciace zvuků a hlásek, sluchová paměť, vnímání časového sledu sluchových informací) Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace Lateralita Screeningová diagnostika PAS Diagnostika školní zralosti Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (12.02.2019)
|