|
|
|
||
The aim of the course is to become familiar with educational psychology as an applied psychological discipline that provides a number of useful concepts and theories for a better understanding of school practice. The following topics will be discussed in the course: 1. Teaching profession 2. Socialization - family and school 3. School maturity and readiness 4. Types of learning
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
The aim of the course is a basic acquaintance of the latest knowledge about the psychological laws of learning, teaching and teaching. The course should help in understanding: 1. the process (and course) of learning, 2. the student in the context of the learning situation 3. himself as a teacher who reflects on his pedagogical activities After completing the course the student is able to: 1. apply theoretical psychological principles to teaching chemistry 2. create conditions for effective learning and teaching 3. analyze the causes of study failure. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Závěrečná práce 8 hodin, příprava na zápočet 10 hodin. Pokud budou zavedena mimořádná opatřená, přesune se předmět do online prostředá platformy Zoom. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek literatury, která bude zadána jako samostudium. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (18.09.2018)
|
|
||
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8 JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1 PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012. SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (02.06.2019)
|
|
||
Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek a literatury, která bude zadána jako samostudium. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|