|
|
|
||
Personality psychology is a branch of psychology that studies personality and its variation among individuals. The main goal of the course is to establish the ground common awareness of this disciplin. Students will be told about the history of personality psychology, meaning its development from antics through medieval ages into nowadays. A lot of other relevant topics will be disscussed, for instance most important psychological trends and movements, developmental view on personality and question of personality disorders and psychopatology. We will also dicsuss attachemnt theory, mentalization process and indenty development.
Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámení studentů se základní terminologií v psychologii osobnosti a s dějinami disciplíny. Dalším cílem je zvýšit povědomí o vývoji osobnosti v průběhu ontogeneze, a to ve smyslu zdravého vývoje, ale i různých odchylek a anomálií. Důraz je kladen na možnost aplikace nabytých poznatků v pedagogické praxi. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Pro akademický rok 2020/2021 (zimní semestr): Podmínkou zakončení kurzu je: 1, aktivní účast a průběžné plnění dílčích úkolů v kurzu Moodle (odkaz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10335) 2, Zápočtový test - písemnou formou, test na cca 30 minut, kombinace výběru 1řešení z několika distraktorů a volné formulace odpovědi. Prostředí, kde bude test realizován se upřesní dle vývoje situace. Pokud bude i konec semestru v distanční formě, zápočtový test bude probíhat v kurzu Moodle. Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Drapela, V.J.: Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál 1997. Nakonečný, M.: Psychologie osobnosti. Praha: Academia. 2009. McWilliams, N.: Psychoanalytická diagnostika. Praha: Portál, 2014. Říčan, P.: Psychologie osobnosti. Praha: Grada 2007. Praško, J.: Poruchy osobnosti. Praha: Portál 2003. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámení studentů se základní terminologií v psychologii osobnosti a s dějinami disciplíny. Dalším cílem je zvýšit povědomí o vývoji osobnosti v průběhu ontogeneze, a to ve smyslu zdravého vývoje, ale i různých odchylek a anomálií. Důraz je kladen na možnost aplikace nabytých poznatků v pedagogické praxi. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|