SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Technological and information elementatistics I. - OKN01I101A
Title: Informačně technologická elementaristika I
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2020
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Interchangeability : OPN01I101A
Is pre-requisite for: OKN01I140B
Annotation - Czech
Cílem předmětu „Informačně technologická elementaristka I“ je seznámit studenty studijního oboru Pedagogika předškolního věku s významem počáteční informačně technologické výchovy dětí předškolního věku a možnostmi a směry tohoto výchovného působení s akcentem na prožitkové učení a tvůrčí činnost dětí v mateřské škole prostřednictvím didaktických hraček a interaktivních technologií. Předmět by měl podpořit utváření technicky orientovaného tvůrčího myšlení dětí, utváření základů jejich digitálních kompetencí a schopností komunikovat s použitím digitálních technologií s respektováním specifik mentálního a psychomotorického rozvoje dětí. V daném směru budou studenti připravováni k využívání interaktivních tabulí či koberců, tabletů, programovatelných stavebnic a programovatelných hraček včetně příslušející softwarové podpory a bude rozvíjena jejich schopnost evaluovat, aplikovat či vytvářet příslušné digitální objekty.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Course completion requirements - Czech

- plnění dílčích úloh dle témat předmětu, test

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.10.2018)
Literature - Czech
  • BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER
  • Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
  • CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and
  • developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
  • TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.

Hlavní materiály a podklady budou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Requirements to the exam - Czech
  • plnění dílčích úloh dle témat předmětu v daných Moodle kurzem
  • písemný test ve zkouškovém období

V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky.

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
Syllabus - Czech

OSOBNÍ POČÍTAČ a další technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí v mateřské školce

ZPRACOVÁNÍ TEXTOVÝCH, GRAFICKÝCH A ČÍSELNÝCH DAT pro přípravu digitálních učebních materiálů pro děti v mateřské školce

INTERAKTIVNÍ TECHNOLOGIE A DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY

  • Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky
  • Interaktivní tabule, panely a koberce; druhy, možnosti využití, softwarová podpora

PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY A JEJICH APLIKACE DO VÝUKY

  • Možnosti a význam využití programovaných hraček
  • Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)

 TABLETY A MENŠÍ DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A MOŽNOSTI JEJICH VYUŽITÍ

  • Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání
  • Teoretická východiska a praktická práce s tablety
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html