|
|
|
||
Preschool music pedagogy in the context of European education. Integrative music pedagogy and polyesthetic education. Characteristics and development of basic musical abilities. Problems of correction of insomnia and speech deficiencies through music activities. Didactics of singing, instrumental, movement and listening activities in preschool children. Instrumental equipment of a kindergarten teacher (skills necessary for playing the piano and recorder soprano flute).
Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (30.01.2020)
|
|
||
Předmět se bude zabývat aktuálními otázkami hudební výchovy v předškolním věku z hudebně pedagogického a psychologického hlediska a rozvojem pedagogické tvořivosti při tvorbě hudební pohádky.
Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (06.01.2019)
|
|
||
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou v Moodle. Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PedF, 2002. ISBN 80-7290-080-3 KODEJŠKA,M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a v ZŠ. Praha:Portál, 1996. ISBN 80-7178-099-5. SEDLÁK,F.-VÁŃOVÁ,H. Hudební psychologie pro učitele.Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2. VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry.Praha: Ústřední škola ČOS,1997. KMENTOVÁ, M.. Logopedárium od A do Ž. Nakladatelství FORUM s.r.o., Praha 2015. (březen) část 7.61-7.76. ISBN 978-80-87983-02-7. FRANĚK,M. Hudební psychologie.Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-0965-2. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KMENTOVÁ,M.. Funkční ovlivňování témbrového a fonematického sluchu předškolních dětí. Hudební výchova. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, 2015, sv. roč. 21, č. 2, s. 23–25. ISSN 1210-3683. [Článek v časopise]¨ HERDEN, J.: Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3. TICHÁ, A.: Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha : Národní informační a poradenské středisko pro kulturu 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. :Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X. KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: Hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (06.01.2019)
|
|
||
Výuka bude probíhat prostřednictvím dialogových a tvořivých metod.
Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2021)
|
|
||
Předškolní hudební pedagogika v kontextu evropského vzdělávání a výchovy. Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova. Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností. Problematika nápravy nezpěvnosti a řečových nedostatků prostřednictvím hudebních aktivit. Didaktika pěveckých, instrumentálních, pohybových a poslechových činností u dětí v předškolním věku. Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole (dovednosti potřebné pro hru na klavír a zobcovou sopránovou flétnu). Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (06.01.2019)
|