SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Story and expression - OKMN0V292C
Title: Příběh a exprese
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (50)
summer:unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Slovak
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Jozef Zentko, Ph.D.
Annotation -
The workshop provides students with creative experience based on drama and art education. The whole workshop takes place in the form of group or individual work on a selected topic in a combination of subject methods and approaches. An interdisciplinary approach makes it possible to explore the means and possibilities of artistic expression together for the visual and dramatic arts. Students will be given the opportunity for individual and cooperative ways of working, their joint sharing, play and experiment. The reflection process of creation will be the starting point for didactic transformation.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
Aim of the course - Slovak

Predmet uvádza študentov do problematiky využívania expresivity v edukačnom procese primárneho vzdelávania.

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
Descriptors - Czech

Přímá výuka 12 hodin

Domácí příprava: 12 hodin

Samostudium: 76 hodin

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
Course completion requirements - Slovak

Aktívna účasť na realizovaných aktivitách, ktorých výsledkom je napr. výtvarný artefakt, bábková (loutková) hra, pohybová etuda, performancia, happening a pod. Aktivní prezenční účast na obou setkáních.

Účat na prvním setkání nelze ničím jiným nahradit.

Pozdní příchod či dřívější odchod z obou setkání lze umožnit pouze tehdy, pokud nebude absence delší než 30 minut.

V případě onemocnění či jiného vážnějšího důvodu, který znemožní studentce/studentovi účast na druhém setkání, bude dotyčnému po jeho e-mailové žádosti s odůvodněním nepřítomnosti, zadána seminární práce, ve které demonstruje znalosti, dovednosti a výsledky své vlastní tvorby. Termín odevzdání této náhradní práce je nejpozději 10. 1. 2025. Pozdější odevzdání není přípustné. Náhradní práce je odevzdávána formou zaslání na e-mailovou adresu vyučujícího a v kopii na dresu garantky předmětu.

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
Literature - Czech

Kováčová, B., Zentko, J. Terapeutický koncept dramatoterapie a terapie s bábkou vo včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (2020). VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku.

WAY. B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. PRAHA: NAKLADATELSTVÍ ISV, 1996.

FIŠER, Z. HAVLÍK, T., HORÁČEK, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU, 2010.

MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. PRAHA: IPOS, 1997.

SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. et al. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013.

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
Learning resources - Czech

http://www.artlist.cz/

http://sbirky.ngprague.cz/katalog

https://www.moma.org/

http://www.tate.org.uk/

https://www.centrepompidou.fr/

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studentky a studenti

- jsou ochotni a schopni zapojit se do kolektivního ztvárnění příběhu zvolenou uměleckou formou 

- uplatňují uměleckou kreativitu při ztvárňování individuálních i skupinových  představ na zadané téma

- adekvátně se zapojují do řešení jednoduchých uměleckých zadání skupinovou formou a adekvátnost svého zapojení kompetentně reflektují

- jednoduše analyzují umělecký výtvor kolegů či žáků s ohledem na důstojnost všech zúčastněných a formativní funkci hodnocení

- navrhují a realizují aktivity reflektující receptivní i tvůrčí činnosti

- o svých návrzích i reflexi uvažují metakognitivně

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html