|
|
|
||
Developing creative thinking, feeling and creation. Basic drawing, painting and combined techniques. Context of the subject, art technique and material. Transformation of experience into school art tasks.
Developing the ability of visual vision, thinking and creation by means of general expression by various media. Work in cycles of exercises with the aim of building a personal portfolio of artworks and didactic materials. Understanding the function of expression in the visual arts, in his own and children's work. Reflection and analysis of the own creative process in the form of reflective practice and didactic transformation. Ability to transform acquired knowledge and artistic skills into didactic competences of primary school teacher.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Studující se orientuje se v plošné a prostorové tvorbě. Studující dovede používat základní výtvarné techniky plošné a prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
studijní zátěž: Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
credit - submitting artworks and continuing of the professional portfolio processing Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda, 2000 KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990 KLEE, P. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999 SLÁNSKÝ, B. Technika malby 1. 2. Praha: Paseka, 2003
BALEKA, J. Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha: Academia 2010 SMITH, R. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Praha: Slovart 2013 ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1. 2. Praha: Práce 1996 BECKETOVÁ, W. Toulky světem malířství. Praha: Fortuna 1996 CHALUMEAU, J. P. Přehled teorií umění. Praha: Portál 2003 LIESMANN, N.: Filozofie moderního umění. Praha-Olomouc: Votobia 2000 Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Cvičení: Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující používá prostorové techniky výtvarné tvorby (modelování). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|