SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Creative Transformations - OKMN0V140A
Title: Výtvarné transformace
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Guarantor: MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
Teacher(s): MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
MgA. Lenka Tsikoliya
Interchangeability : OPMN0V140A
Annotation -
Author´s reflection of experiences from artwork. Form and content as an understood constructive relationship. Transformation of thought into artistic reasoning. Thought concept as a priority of art work. Discourse thinking as an issue for artwork. Ability to find alternative solutions. Variations of the theme and its didactic potential. Study of art-history context. Semantic connotations.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.11.2019)
Descriptors - Czech

semináře: 3 hodiny

výtvarná domácí tvorba (práce na autorském deníku): 2 hodiny týdně

seminární práce: 10 hodin

Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (03.02.2023)
Course completion requirements -

credit - presentation of the outgoing works

Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.11.2019)
Literature -

ECO, U. Meze interpretace. Praha: Karolinum 2004

 

HARRIES K. Smysl moderního umění, Host, Brno 2010

PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem – průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé, Herrmann &

synové 2009.

Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.11.2019)
Teaching methods - Czech

Vedení autorského pracovního (procesového) deníku - záznamy denních situací. 

Seminář je založen na individuálních konzultacích a individuálních projektech. Výstupem bude zpracování uměleckého projektu, který vychází z volné tvorby – vlastních kreseb ve skicáku. Skici mohou být převedené do vybrané techniky dle vlastních preferencí.

Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (24.01.2024)
Syllabus - Czech

1.-2. Reflexe autorských zkušeností

3.-4. Transformace myšlenky do výtvarného uvažování - od náčrtu k vystavení

5.-6. Myšlenkový koncept a diskurzivní myšlení jako východisko pro uměleckou tvorbu - sdílení sdělení

7.-8. Hledání alternativ - výběr z možností / volba

9-10. Didaktický potenciál autorské tvorby - tvořit a učit

11.-12. Umělecko-historické souvislosti - prostor a čas v umění

Last update: Pfeiffer Jan, MgA., Ph.D. (05.01.2021)
Learning outcomes - Czech

●      Studující používá vizuální jazyk k vyjádření svých myšlenek.

●      Studující charakterizuje výtvarné techniky, které si zvolil.

●      Studující vytvoří a prezentuje výtvarný projekt.

●      Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu.

●      Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin.

Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (05.02.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html