|
|
|
||
The course focuses on propedeutics of one of the basic psychological disciplines, which also has a strong overlap in pedagogical practice. During the semester, students will learn various aspects of the development of an individual from prenatal age to death. Within the emphasis on the theories of lifelong development, students will be motivated to critical thinking, search for connections between the most famous theories of development and individual phenomena of individual development, as well as orientation in the current direction of empirical interest of Czech and world developmental psychology. It will reflect the current topics and changing trends in contemporary developmental psychology, which students will actively seek and discuss in the seminar part of the course.
Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Přidělené kredity: 4 Přímá výuka: 12 hodin Studium litetatury: 12 hodin
Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
|
|
||
Kurz je ukončen zkouškou. Zkouška má podobu písemného didaktického testu v rozsahu přednášeného učiva. Písemný test je kombinovaný - část otázek volí student správnou odpověď z několika distraktorů, u části odpovědí formuluje vlastní odpověď. Podmínkou přihlášení se na zkoušku je odevzdaný úkol (po portfolia k SZZ) - Úkol bude lředstaven na první přednášce a odevzdává se do Moodle. Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
BLATNÝ, M. (Ed.). Psychologie celoživotního vývoje. Praha: Karolinum, 2016. FARKOVÁ, M. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ERIKSON, E. H. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Devět věků člověka. Praha: Portál, 2015 GRUSS P. (ed.) Perspektivy stárnutí z pohledu psychologie celoživotního vývoje. Praha: Portál, 2009. HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team, 2010. JANOŠOVÁ, P. Dívčí a chlapecká identita. Vývoj a úskalí. Praha: Grada, 2008. KATRŇÁK, T. a kol. Na prahu dospělosti. Praha: Dokořán, 2010. KLUSÁK, M. a KUČERA, M. Dětské hry - games. Praha: Karolinum, 2010. KOUKOLÍK, F. Metuzalém: o stárnutí a stáří. Praha: Karolinum, 2014. MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003. MACEK, P., LACINOVÁ, L. (eds.). Vztahy v dospívání. Brno: Barrister &Principal, 2012. LANGMEIER, J.;KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ONDRUŠOVÁ, J. Stáří a smysl života. Praha: Karolinum, 2011. PIAGET, J.;INHELDER, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2010. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte: od 1. do 5. třídy. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005. ŘÍČAN, P. Cesta životem: vývojová psychologie. Praha: Portál, 2006. SHEEYOVÁ, G. Průvodce dospělostí: šance a úskalí druhé poloviny života. Praha: Portál 1999. SMÉKAL, V.; LACINOVÁL.; KUKLA, L. a kol. Dítě na prahu dospívání. Brno: Barrister &Principal, 2004. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
Studijní opory naleznete zde: https://dl3.cuni.cz/course/view.php?id=498 Last update: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|