|
|
|
||
The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human and his world.
In the seminars, they learn about examples of different methods of working with social science topics and evaluate their goals.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||||||||||||||||
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15616 Příprava na výuku
Plnění předmětu
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.02.2024)
|
|
||
POVINNÁ LITERATURA Čornej P.; Pokorný, J.(2007). České dějiny do r. 2004 ve zkratce. Praha: Práh. Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál. Dvořáková, M; Stará, J. (2010): Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus. DOPORUČENÁ LITERATURA Dvořáková, M. (2021). Odkud se berou? Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika. 71(2), 221-238 Dvořák, D. & Dvořáková, M. (2018). Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání. Dahl, R. (2001). O demokracii. Praha: Portál. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
1. Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice 2. Život v obci – řešení společenského problému, různé zájmy v místní politice 3. Práce s modelovou situací, návrh výuky na vybrané politické téma 4. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce 5. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět 6. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Zápočet udělen za 70% účast na seminářích Odevzdané výstupy ze seminářů Odevzdané záznamy a reflexe 2 náslechů hodin předmětu Člověk a jeho svět - vlastivěda ve 4. a 5. ročníku Zkouška bude udělena na základě návrhu badatelské výuky historického tématu vlastivědy a návrhu výuky k politickému učivu. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.02.2024)
|