The aim of the course is to acquaint students with the possibilities and forms of dramatic education in the practice of different types and grades of schools, to monitor and reflect the possibilities of inclusion of dramatic education in the school curriculum and the curriculum, the influence of dramatic education on the teacher's teaching concept and the process and results of students' learning. These goals are mainly achieved through lessons in lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the schools visited.
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.
Aim of the course - Czech
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků.
Descriptors - Czech
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Vyčíslení studijní zátěže :
Celkem 50h, z toho: 12h přímá výuka, 20h studium odborné literatury, 18h příprava seminární práce k zápočtu.
Literature - Czech
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Povinná literatura: MACHKOVÁ, Eva.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatickávýchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4.
Cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.
Syllabus -
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Syllabus of the course:
Attendance at elementary school where the subject of the DV is a separate subject.
Attendance at elementary school, where DV practices are used as a method in teaching other subjects.
Discussion meetings with practitioners.
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Osnova předmětu:
Náslech v ZŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmět.
Náslech v ZŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů.
Rozborová setkání s odborníky z praxe.
Course completion requirements - Czech
Last update: MgA. Alžběta Ferklová (23.10.2023)
Učast na náslechových hodinách u pedagogů věnujícíhc se dramatciké výchově, písemně zpracovat reflexe a poznámky, úvaha na téma: Dramatická výchova v systému českých škol.