|
|
|
||
The aim of the course is to introduce the principles of creating a diploma thesis as scientific research. Students receive support in the areas of choosing and justifying the thesis topic, setting goals and their concretization, and setting research questions. Furthermore, students strengthen their skills in working with information sources, including in terms of their search and ethics. They consistently apply the principles of working with professional literature in professional texts. Students discuss the results of the theoretical parts of the drafts of their diploma theses and present their intentions and theoretical starting points.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby studující vhodně používali základní didaktickou terminologii k popisu zásad tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání. Studující vysvětlí způsoby a podmínky volby a zdůvodnění tématu diplomové práce, stanovení cílů a formulace výzkumných otázek. Uvedou odborné důvody pro důsledné uplatňování principů práce s odbornou literaturou, včetně vyhledávání, etiky a aplikace výsledků teoretických částí na své diplomové práce. Studující také diskutují a prezentují teoretická východiska svých diplomových prací, čímž posílí své dovednosti v práci s informačními zdroji a v odborné argumentaci. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
6hod přímá výuka, 95 hod psaní DP, 40 samostudium odborné literatury dle pokynů vyučujících, 33 hod plnění úkolů v moodle
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno aktivní účastí na prezenčních setkáních. Povinné je odevzdat do moodle také návrh tématu, osnovy DP, rešerše literatury k tématu a stručný popis plánovaného obsahu jednotlivých kapitol.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: American Psychological Association. Style and Grammar Guidelines, 7. vydání. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines ŠANDEROVÁ, Jadwiga: Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2007. 210 s. ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o Vědě. Praha: Akademia, nakladatelství AV Doporučená literatura: Bailey, S. (2011). Academic Writing. A Handbook for International Students. London: Routlege. Čechová, M., Krčmová, M., & Minářová, E. (2008). Současná stylistika. Praha: NLN. Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. (1999). Jak napsat odborný text. Voznice: Leda. ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997 (orig. Milano 1977). Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Přednáška, diskuse, samostudium, tvorba odborných textů
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Main topics: 1. Topic of the diploma thesis, intention and justification of diploma thesis 2. Objectives and tasks of the diploma thesis 3. Theoretical background 4. Working with professional literature 5. Data sources, searching in databases 6. Presentation of the thesis and the origins of the diploma thesis Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studijní podpora je dostupná na: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5708 Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studující objasní principy tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání, včetně výběru a zdůvodnění tématu, stanovení cílů a formulace výzkumných otázek, a pojmenují silné a slabé stránky různých přístupů. Uvedou, jak poznatky o práci s informačními zdroji, vyhledávání a etice ovlivňují efektivní strukturu a organizaci diplomové práce, přičemž rozliší a porovnají různé metodické přístupy k těmto činnostem. Charakterizují zásady a podmínky efektivní práce s odbornou literaturou, které aplikují na své diplomové práce, a uvedou příklady, jak diskuse a prezentace teoretických částí přispívají k rozvoji jejich výzkumných dovedností. Formulují zpětnou vazbu popisným jazykem a uvedou tři techniky pro její efektivní poskytování, které pomáhají v procesu vypracování diplomové práce. Objasní, jak rozmanitost výzkumných přístupů ovlivňuje individuální předpoklady pro akademické bádání, a navrhnou způsoby, jak zvýšit kvalitu a relevanci svých výzkumných výsledků. Uvedou příklady metakognitivních strategií pro zlepšení vlastních výzkumných dovedností a jejich rozvoje v rámci akademického výzkumu. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|