|
|
|
||
Practice focuses on focusing on the development of full-scale teacher competences and learning experience in the context of classroom performance. Verifies the level of teaching at the end of the course.
Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Student/ka prokazuje své učitelské způsobilosti. Student/ka prohlubuje dovednost reflexe vlastní učitelské činnosti, včetně schopnosti vysvětlovat a argumentovat své pojetí vyučování s oporou o teoretické poznatky a praktické zkušenosti. Využívá Rámec profesních kvalit učitele, dostupné na:https://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/08_Ramec_profesnich_kvalit_ucitele.pdf Student/ka podává zdůvodněnou zpětnou vazbu na výuku kolegyň s oporou o Rámec profesních kvalit učitele Student/ka vede kolegiální rozhovor o pedagogických procesech, o zkušenostech z dobré praxe, o řešení náročných situací. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
6 ECTS odpovídají 150 hodinám práce studenta: - 30 hodin přímé výuky na 1. stupni ZŠ - 10 hodin hospitací u jiných vyučujících na 1. stupni ZŠ - 40 hodin příprava na pedagogickou práci - 40 hodin práce na reflexích své výuky i výuky druhých - 30 hodin sebehodnocení v Souboru kvalit studenta na pedagogické praxi, vedení reflektivního deníku a další úkoly dle požadavků vedoucí praxe. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit teorii s praxí: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011.ISBN 978-80-7315-221-5. SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9- SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5 TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ FENSTENMACHER, G. D., SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. HORSKÁ, V.Koučování ve školní praxi, Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8. TOMKOVÁ, A., HEJLOVÁ, H., PROCHÁZKA, M. NAJMONOVÁ, M. Spolupráce učitele a dalšími odborníky v realitě společného vzdělávání. České Budějovice: JČU, 2020. ISBN 978-80-7394-842-9.
Doporučená literatura: KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. KOSOVÁ, B., TOMENGOVÁ, A. a kol. Profesijná praktická príprava budúcich učitelov. Banská Bystrica: Elianum, 2015. PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X. PÍŠOVÁ, M., ČERNÁ, M. Pro mentory projektu Klinický rok. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-854-3. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8- PÍŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. a kol. Mentoring v učitelství. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty v Praze, 2012. ISBN: 978-80-7290-589-8. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Aplikace znalostí a zkušeností v praxi. Skupinová reflexe. Sdílení zkušeností. Vzájemná kolegiální podpora. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Organization and course of practice: Independent work at the 1st grade of primary school. Face-to-face meeting - discussion on topics related to the Teacher's Professional Qualities Framework, Student's Professional Qualities Set for Pedagogical Practice and personal professional challenge. Sharing good practice. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Student/ka absolvuje 100% požadovaných hodin výuky i hospitací. Student/ka předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi ve vymezeném rozsahu (minimálně 30 hodin výuky a 10 hodin hospitací). Potvrzení vloží do Moodle. Jiná forma odevzdání se nepřipouští. Student/ka odevzdá úkol v Moodle: záznamy z výuky (příprava a reflexe) a záznamy z hospitací (popis hodiny a reflexe). Studijní opora, tj. adresa v Moodlu, bude upřesněna na prvním prezenčním setkání Souvislé pedagogická praxe I s reflexí, zde bude doplněna. Student/ka, který bude nepřítomen/nepřítomna na prezenčním setkání, vykoná náhradní práci a odevzdá ji do Moodlu. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12644#section-4 Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (23.09.2023)
|